آغاز پروازهای برون‌مرزی اولین هواپیمای 330 ایران‌ ایر

خرید بلیت آنلاین

آغاز پروازهای برون‌مرزی اولین هواپیمای 330 ایران‌ ایر

نیمه‌شب یک‌شنبه دهم اردیبهشت‌ماه، یکی از سه فروند هواپیمای خریداری شده توسط شرکت ایران ایر، پروازهای برون مرزیش را از فرودگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) آغاز نمود.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی ره ، مهندس کورش فتاحی، عضو هیئت مدیره و معاونت امور فرودگاهی شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره)، ضمن بیان این خبر گفت: مقرر شده است این هواپیمای 330 ایران‌ایر با نام اختصاری رجیستر Juliet Alpha با تعداد پنج پرواز در هفته به مقصد کشورهای اسکاندیناوی و فرانسه شروع به کار کند.

فتاحی گفت:  از این‌ پس تمامی پروازهای این فرودگاه بین‌المللی امام(ره) به کشورهای نام برده شده توسط هواپیمای 330 ایرا‌ن‌ایر صورت می‌پذیرد.

همانطور که در نوشته های قبل اشاره شده است، این هواپیمای مدرن یک جت مسافربری پهن‌پیکر ‌‌است که توانایی جابه‌جایی تعداد زیادی مسافر را در کابینی بسیار بی‌صدا و راحت‌ دارد و در دسته‌بندی پرنده‌های پهن‌پیکر و دوربرد قرار می‌گیرد که کاربرد آن بیشتر در ‌سفرهای بین‌المللی و مسافت‌های طولانی است.

ایرباس‌ 330 از سری 200  که قابلیت صفحه نمایش برای هر صندلی و چک کردن ایمیل و تلفن همراه از طریق ماهواره را دارد، قادر است در دو کلاس تجاری و عادی تا 246 سرنشین را حمل کند که البته ظرفیت هواپیما بسته به چیدمان صندلی متغیر است.

حداکثر وزن برخواست این هواپیما 242 تن بوده و مخازن سوخت آن گنجایش بیش از ۱۳۹هزار لیتر سوخت جت را دارند.

 این هواپیما می تواند 13 هزار و 450 کیلومتر را بدون توقف با سرعت 870 کیلومتر بر ساعت طی کند.

جهت مشاهده تصاویر بیشتر لطفا به بخش اخبار جدید در سایت مراجعه نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *