متن انگلیسی گواهی اشتغال بکار جهت ارائه به سفارت کشورهای مختلف

متن انگلیسی گواهی اشتغال بکار زیر را برحسب اطلاعات مورد نیاز تکمیل فرمایید و روی سربرگ رسمی شرکت خود چاپ نموده و به امضاء و مهر شرکت رسانده و به سفارت مورد نظر ارائه دهید.

این گواهی نیازی به ترجمه رسمی نخواهد داشت.

TO: ………..Country Name………… EMBASSY, TEHRAN, VISA DEPARTMENT

 

To whom it may concern

Dear Sir/Madam

This is to certify that ‘Mr. / Mrs. ………NAME………..’ , Holder of Passport #……….Passport Number………, has been working in ………Company Name……….. as a ………Occupation……… since ……Start Date………. with ………Salary……… IRR monthly income .He / She is authorized to take his / her vacations for ….. Number of days…. days from …….Start Date….. to ……End Date….. and return to work after.

 

Faithfully Yours.

                                                                                                                                            (Company Name & person in Charge)   Sign and Seal  

جهت اطلاعات بیشتر در مورد سفارتخانه ها روی این لینک کلیک نمایید.

ضمنا جهت متن فارسی گواهی اشتغال بکار نیز می توانید از نمونه زیر استفاده نمایید:

به کنسولگری سفارت …… نام کشور ……. در ایران

با احترام

بدین وسیله گواهی می شود آقای/خانم ………………. نام و نام خانوادگی …………….، دارنده گذرنامه به شماره …………… شماره پاسپورت ………، از تاریخ ……….. تاریخ شروع بکار ……………. تاکنون بعنوان ……………….. سمت ………………. با حقوق ماهیانه …………….. میزان حقوق ………… ریال، در این شرکت مشغول بکار هستند. به ایشان اجازه داده می شود جهت استفاده از مرخصی های خود بمدت ………… تعداد روز ………….. از تاریخ ……… تاریخ شروع مسافرت ……… لغایت …………….تاریخ اتمام مسافرت …………. به مسافرت رفته و بعد از تاریخ مذکور به سرکار خویش باز گردند.

با تشکر

نام مدیر و تاریخ

مهر و امضاء

منظور از سربرگ رسمی شرکت ها، برگه چاپ شده ایست که محتوی نام شرکت و آدرس و شماره تلفن تماس آن باشد. بدیهی است سربرگ چاپ شده توسط پرینتر قابل قبول نخواهد بود. زبان سربرگ زیاد مهم نیست اما برای متن انگلیسی گواهی اشتغال بکار ، اگر انگلیسی باشد بهتر است.

آدرس سایت انگلیسی آژانس امیر: www.lcc-amir.com

۲۲۳ دیدگاه برای ”متن انگلیسی گواهی اشتغال بکار جهت ارائه به سفارت کشورهای مختلف

    1. سلام با تشکر از اطلاعات خوبتون بنده به صورت تحصیلی میخوام مهاجرت کنم و نیاز به گواهیی دارم که ثابت کند گپ تحصیلی من با کار کردنم پر شده همین نامه ای که بالا نوشتید کفایت میکنه یا خیر؟در ضمن قسمت اخر که مربوط به سفر هست فکر کنم شامل حال بنده نمیشود.

      1. متاسفانه در مورد ویزاهای تحصیلی اطلاعاتی نداریم با وکیل تماس حاصل فرمایید

  1. مهر دادگستری و وزارت امور خارجه نمیخواد؟ چون من وقتی انگلیسی بردم دارالترجمه گفت اینو چون خودتون انگلیسی نوشتید دادگستری و وزارت مهر نمیزنن!

    1. اگر نامه اشتغال بکارتان را انگلیسی تنظیم کنید احتیاجی به ترجمه ندارد، اگر سربرگ شرکت متبوع شما انگلیسی باشد هم بهتر است اگر نه هم مشکلی نیست

  2. درود
    نامه فارسی برای گواهی اشتغال به کار برای سفارت هلند باید به چه شکلی باشد
    میشه رهنمود بفرمایید

    1. نامه فارسی نیز مانند نامه انگلیسی باید شامل نام، شماره پاسپورت، سمت ، حقوق ماهانه و تاریخ استخدام باشد و می بایست ترجمه شود ( اینکه مهر وزارت امور خارجه میخواهد یا خیر بسته به سفارت ها متفاوت است)

  3. سلام در نامه اشتغال به کار ،ادرس و شماره تلفن و وبسایت موسسه یا شرکت مربوطه باید انتهای نامه نوشته شود یعنی بعد از نام و امضای و مهر مدیرعامل یا قیل از آن ممنون میشم راهنمایی کنید

    1. نامه اشتغال بکار می بایست روی سربرگ رسمی شرکت متبوع شما پرینت شود، سربرگ رسمی خود دارای نام شرکت، آدرس، تلفن تماس و سایر اطلاعات هست. پس احتیاجی به درج دوباره این اطلاعات در متن نامه نخواهد بود

  4. سلام
    در اینگونه نامه ها مرسوم است که جمله “این نامه جهت ارائه به سفارت بوده و هیچ ارزش قانونی دیگری ندارد” د رپایان نامه ها نوشته شود؟

    1. سلام با تشکر از اطلاعات خوبتون بنده به صورت تحصیلی میخوام مهاجرت کنم و نیاز به گواهیی دارم که ثابت کند گپ تحصیلی من با کار کردنم پر شده همین نامه ای که بالا نوشتید کفایت میکنه یا خیر؟در ضمن قسمت اخر که مربوط به سفر هست فکر کنم شامل حال بنده نمیشود.

  5. سلام

    جسارتا To whom it may concerns غاط هست باید To whom it may concern باشه. بعد modal سوم شخص نداریم

  6. درود بر شما
    3 تا سوال داشتم:
    1- جایی که من کار می کنم یک فروشگاه ساده است. ولی حدود 13 سال است که به صوت مرتب برای من بیمه رد می شود. چون شرکت نیست و طبیعتا شماره ثبت شرکت ندارد آیا از نظر اعتباری برای گرفتن ویزا مشکل دارد یا خیر؟
    2- اگر جواب سوال بالا خیر است، اگر مهر فروشگاه فارسی باشد ایا باید باز ترجمه شود یا اینکه با همین الگویی که شما قرار دادید لازم نیست؟ یا مهر جدیدی به صورت انگلیسی تهیه کنم؟
    3- نباید مبلغ حقوق را به صورت دلاری وارد کنیم؟

    با تشکر از شما

    1. سلام
      فروشگاه محل کار شما طبیعتا دارای جواز کسب است آنرا ترجمه کنید و همراه مدارک ضمیمه کنید حتما بیمه و رسید پرداخت آخرین حق بیمه را هم ترجمه و ضمیمه نمایید
      مهر فارسی اشکالی ندارد، ولی فروشگاه باید سربرگ داشته باشد اگر نداشت می توانید از اتحادیه صنف خود تاییدیه بگیرید که در آن فروشگاه مشغول کارید البته در این صورت باید آنرا ترجمه کنید چون تاییدیه اتحادیه فارسی خواهد بود
      اگر مبلغ حقوق را به دلار بنویسید به ضرر شماست مثلا اگر 4 میلیون حقوق می گیرید با تبدیل به دلار با نرخ ارز بازار حدود 381 دلار می شود ولی اگر مبلغ حقوق را به دلار ننویسید شاید افسر سفارت آنرا با نرخ ارز دولتی تبدیل کند و در این صورت حقوق شما 952 دلار محاسبه می شود پس بهتر است مقدار حقوق را با ذکر واحد پول آن IRR به ریال بنویسید

      1. ممنون از شما بابت وقتی که گذاشتید و پاسخ دادید

        فروشگاه چون از آشنایان هستند، خودم سربرگ با WORD برای نامه اشتغال به کار درست کردم و متن هم همان الگوی شما بود با همان مهر فارسی و امضای صاحب فروشگاه.
        سابقه بیمه را هم از اداره بیمه گرفتم که یک صفحه بود که شماره کارگاهی (فروشگاهی) و نام کارگاه (فروشگاه) که در آن کار می کنم ذکر شده و تاریخ شروع به کار تا تاریخ امروز . و برای ترجمه دادم.
        با این توضیحات که خدمتتان عرض کردم (نام فروشگاه در رسید بیمه هست) آیا همچنان نیاز به ترجمه جواز کسب هست یا خیر؟

        1. اول بفرمایید برای چه کشوری درخواست ویزا کرده اید؟
          با word که سربرگ درست نمی کنند، سربرگ تعریف دارد! مدارک شغلی شما محکم نیست. بنظرم شما حتما از اتحادیه نامه اشتغال بکار بگیرید این کار به شما کمک می کند تا هیچ بهانه ای به افسر یا کنسول در مورد مدارک شغلی ندهید
          ضمنا شاید با گرفتن این گواهی دیگر احتیاجی به ترجمه جواز هم نباشد

  7. با سلام.ایا برای سفارت انگلستان تاییدیه اشتغال به کار کافی هست یا بیمه هم باید انجام شده باشه؟

  8. سلام
    برای آلمان برای یک کنفرانس که دعوتنامه دارم میخواستم اقدام کنم.
    من توی مطب یک پزشک چند سال مسئول تهیه دارو و لوازم بودم و بیمه هم دارم
    در این حالت جواز طبابت رو باید اراءه بدم یا همین گواهی اشتغال که پزشک مینویسه کافیه
    ممنون

    1. وقت بخیر، مجوز طبابت هم ضمیمه اشتغال بکار نمایید و حتما بیمه و آخرین فیش پرداختی آن را نیز ارائه دهید
      توصیه می کنیم بیش از 2 روز قبل و 2 روز بعد از مدت کنفرانس تقاضای ویزا نکنید مثلا اگر کنفرانس از 20 نوامیر تا 22 نوامبر است شما از 18 تا 24 نوامبر تقاضای ویزا نمایید
      همچنین هتل محل اقامت خود را نزدیک محل کنفرانس رزرو نمایید. امیدواریم ویزای شما صادر شود.

  9. با سلام و احترام.
    بنده بیمه ندارم آیا فقط نامه سربرگ دار بدهم کافی است؟ مشکلی نداره؟ آیا سربرگ باید به انگلیسی باشه؟ برای سفارت آلمان می خواهم.

    متشکرم.

    1. وقت بخیر
      نداشتن بیمه اعتبار شغلی که اظهار کرده اید زیر سوال می برد مگر اینکه اسم شما در روزنامه رسمی باشد یا صاحب آن شغل باشید.
      بنظر من با توجه به اینکه این روزها ویزای شنگن بسیار سخت داده می شود حتما موضوع شغلی خود را حل کنید و بعد درخواست بدهید
      مخصوصا سفارت آلمان که در بین کشورهای شنگن معتبرترین و سخت گیرانه ترین ویزا را صادر می کند
      ضمنا تا قبل از برون سپاری انگشت نگاری توسط سفارت آلمان، ترجمه مدارک لازم نبود اما در حال حاضر نمیدانم که مدارک شما ترجمه با چه کیفیتی می خواهد در اولین فرصت همینجا اعلام می کنم
      با تشکر

  10. سلام.وقتتون بخیر.
    من حدود چهار سال سابقه کار حسابداری دارم ولی خودم نخواستم که برام بیمه رد کنن و مبلغی به حقوقم اضافه کردن. ممکنه برای ارایءه به سفارت آلمان به مشکل بخورم؟

    1. سابقه کار یعنی سابقه بیمه، متاسفانه عملا شما سابقه کار ندارید و نه در سفارت بلکه در هرجایی که به سابقه کار ربط داشته باشد به مشکل خواهید خورد

  11. سلام من چند سال سابقه ى كار در صرافي دارم ولي يك جا نبودم و طبيعتا سابقه ي بيمه از جاهاي مختلف رد شده ولي الان حدود يك سال هست كه در جاي كنوني مشغول به كارهستم و قصد دارم براي ويزاي شنگن اقدام كنم اينكه سابقه بيمه من از جاهاي مختلف رد شده امتيازمنفي براي من محسوب ميشود؟

    1. خیر، و اینکه یکسال است در جای اخیر برای شما بیمه رد می شود شرایط خوبی است موفق باشید

  12. سلام نامه اشتغال به کار اگر به صورت انگلیسی باشد همراه مهر داد گستری قابل قبول هست؟در جایی خوندم که اگر ترجمه رسمی نشده باشه دادگستری مهر نمیکنه این درست؟

    1. مهر دادگستری و وزارت امور خارجه فقط روی ترجمه دارالترجمه رسمی زده می شود آنهم با ارسال اصل سند ترجمه شده به این دو نهاد توسط دارالترجمه

  13. سلام
    این درسته که میگن به شینگن اولی ها ویزا نمی دهند؟
    بنده مقالم قبول شده و دعوتنامه جهت ارائه مقاله در کنفرانس دارم. دانشجوی کارشناسی ارشد یکی از دانشگاه های مطرح تهران هستم و 6 سال هم سابقه بیمه دارم. ( گواهی اشتغال به تحصیل از دانشگاه و گواهی اشتغال به کار از محل کار دارم)
    سند ملکی به اسمم هست. منتهی 24 ساله و مجردم و سابقه سفر خارجی نداشتم.
    به نظرتون شانسی برای ویزا دارم از ایتالیا؟

    ممنون میشم راهنمایی کنید

    1. اگر تمکن مالی مناسب هم داشته باشید، از لحاظ مدارک مشکلی برای درخواست ویزا ندارید، اما سن شما کنسول را مجاب نمی کند که بر خواهید گشت، قبل از درخواست ویزای شنگن چند سفر خارجی بروید و کمی صبر کنید اوضاع موجود بهتر شود سپس اقدام کنید.
      اگر والدین قبلا ویزای شنگن داشته اند بهتر است با ایشان در سفر اول اقدام نمایید

      1. متشکرم از پاسختون
        بنده الآن مقالم قبول شده و دعوتنامه علمی دارم ، نمیخوام توریستی سفر کنم که قبلش سفرهای خارجی برم… به هر حال اقدام کردم جهت گرفتن ویزا.

        ممنون از سایت خوبتون

  14. با سلام
    ممکن است به من توضیح بدید که گواهی اشتغال به کار صادر کردن برای کارمند و ارائه دادن به سفارت در صورتی که شخص نامبرده برنگردد برای کارفرما مشکلی ایجاد میکند یا خیر؟

    1. خیر مشکلی برای کارفرما ایجاد نمی کند. ولی توجه داشته باشید که این نوع مهاجرت بدترین نوع مهاجرت است و شخص مهاجر را در بدترین شرایط قرار می دهد . با عرض تاسف

      1. سلام وقت بخیر
        بنده ده سال به صورت حق التدریس در دانشگاه پیام نور تدریس داشتم، برای گرفتن نامه اشتغال به تدریس باید در نامه نوشته شود به صورت پاره وقت، یا ذکر حق التدریس کافیست؟
        و اینکه برای کانادا، با توجه به عدم دسترسی به سفارت کانادا در ایران، نامه باید خطاب به سفارت کانادا نوشته شود یا جای دیگر؟

        1. سلام، هرچه که حقیقت است ذکر شود و خطاب به سفارت کانادا (بدون اضافه کردن شهر) نوشته شود. توجه داشته باشید تمام درخواستهای ایرانیان توسط سفارت کانادا در آنکارا بررسی می شود ( حتی اگر از دبی یا … اقدام نمایید)

  15. با سلام
    من از اردیبهشت امسال تا امروز مشمول بیمه بیکاری بوده ام، آیا در اخذ ویزا از سفارت ایتالیا (بابت سابقه بیمه) مشکلی خواهم داشت؟ البته با نشریات در حال همکاری حق التحریری هستم و در گرفتن معرفی نامه از محل نشریه مشکلی ندارم.

    1. ما تابحال موردی که بیمه بیکاری دریافت کند و درخواست ویزا داشته باشد نداشته ایم، ممنون می شویم تجربه خود را بعد از درخواست ویزا با ما درمیان بگذارید.

  16. با سلام
    من برای یکی از همکار های شرکت همسرم گواهی درست کردم با سربرگ شرکت همسرم و نگران این شدم نکنه درگیری برای همسرم ایجاد کرده باشم
    با تشکراز پاسخ شما

  17. با سلام خدمت شما
    من لیسانس روانشناسی عمومی دارم،نیاز به یه گواهی اشتغال به کار دارم،شاغل نیستم،چیکار باید بکنم؟؟
    اگه شرکت تولیدی پیدا کنم باید سمت شغلی چی عنوان بشه؟؟اگه متن فارسی باشه،و بعد ترجمه بشه،باید حتما رسمی بشه یعنی مهر دادگستری داشته باشه؟؟
    اگه گواهی با سربرگ باشه،بازم فیش حقوقی و دفترچه بیمه باید به سفارت آمریکا ارائه بشه؟؟؟

    1. سلام
      گواهی شغلی لازم دارید، مگر اینکه متاهل و خانه دار باشید در این صورت مدارک شغلی همسر را می توانید ارائه دهید
      مدارک جهت سفارت آمریکا بایست ترجمه رسمی شود و به تایید دادگستری و وزارت امورخارجه برسد
      گواهی شغلی بدون رد شدن بیمه زیاد محکم نیست

  18. سلام
    من برای ویزای توریستی ایتالیا اقدام کردم و شنگن هم نداشتم. سه سال سابقه کار در شرکت معتبر مولتی نشنال دارم.خانم و مجرد هستم. آیا در گواهی اشتغال به کار باید حتما ذکر شود که چند روز به سفر میروم. و اینکه چقدر احتمال رد شدنم هست؟
    ممنون

    1. قبول یا مرفوض شدن تقاضای ویزا بیشتر از ارائه مدارک به نظر کنسول بستگی دارد. امیدواریم که ویزای شما صادر شود

  19. با سلام و با تشکر از راهنمایی های مفیدتون . میشه لطفا یه نمونه نامه اشتغال به تحصبل و اجازه مرخصی برای دبستان بزاربد . نامه ای که با مرخصی دانش آموز موافقت میشه . برای ارائه به سفارت و در صورت امکان به زبان انگلیسی . ممنونم

    1. خانم آزیتا
      گواهی اشتغال به تحصیل در تمامی دوره های تحصیلی آموزش و پرورش فرمت خاصی دارد و به زبان فارسی و توسط مدارس صادر می شود و بایست ترجمه شود در این نامه احتیاجی به موافقت با مرخصی دانش آموز نیست
      با تشکر

  20. سلام من برای دیدار اقوام قصد مسافرت به اسپانیا با دعوت نامه را دارم . آیا ممکن است با توجه به اینکه تا کنون ویزای شنگن دریافت نکرده ام با ویزای من موافقت نشود ؟ البته 15 سال سابقه بیمه وسند مالکیت دارم .
    ممنون میشم اگه پاسخ دهید

    1. بله نظر نهایی نظر کنسول است و هیچ کی نمی تواند اطمینان دهد که شما ویزا می گیرید، اما با ارائه مدارک قوی شما هر بهانه ای را که ممکن است باعث مرفوض شدن درخواستتان شود از بین می برید و شانس دریافت ویزا را زیاد می کنید، امیدواریم دیدار با اقوام در اسپانیا تازه شود.

  21. َسلام
    من میخوام ویزای توریستی برزیل رو بگیرم و گواهی اشتغال روی سربرگ انگلبسی آماده کردم منتها با مهر فارسی و فیش حقوقی سه ماه گذشته به انگلیسی روی سربرگ انگلیسی همراه با مهر
    لیست بیمه هم باید ارایه کنم؟ بیمه من حداقل رد میشه و با حقوقم تفاوت داره

    1. سوابق بیمه حتما ترجمه و ارائه شود، اینکه حقوق فرق می کند اشکالی ندارد، در مورد گواهی نیز ما در مورد سفارت برزیل مطمئن نیستیم لطفا از سفارت سوال فرمایید

  22. سلام,من از سفارت هلند وقت گرفتم، مدارک مالی و شغلی کاملی دارم فقط دعوت نامه ندارم میخوام توریستی برم, یه برنامه سفر نوشتم واسه مدت زمان سفرم میخوام به سفارت ارایه بدم,بنظرتون اگر تو برنامه سفر و گواهی اشتغال از کلینیک قید کنم بخاطر ۸سال همکاری مفید با ای سازمان و پرسنل نمونه بودن تمام مخارج سفرم را کلینیک میدهد,موثر خواهد بود?

    1. اگر سندی مبنی بر ادعای خود راجع به پرداخت هزینه های سفر توسط شخص ثالث دارید حتما این موضوع را اعلام کنید و در فرم درخواست ویزا هم در قسمت هزینه ها قیدنمایید

  23. باسلام
    ابتدا تشکر میکنم از بابت سایت بسیار خوبتون. چند سوال از حضورتون داشتم؛

    ۱- بنده الان سال دوم دکتری هستم و یک برگه اشتغال به تحصیل مربوط به ترم اول از دانشگاه گرفتم. آیا برای شرکت در کنفرانس و گرفتن ویزای شنگن باید مجددا از دانشگاه بگیرم.

    ۲- میخاستم بدونم که کارت دانشجویی باید ترجمه بشود؟
    ۳- حتما برای گرفتن ویزا گواهی اشتغال به کار نیاز هستش؟

    مستدام باشید

    1. سلام، گواهی اشتغال به تحصیل برای گرفتن ویزا کافیست به شرطی که شرایط مالی دریافت ویزا را نیز داشته باشید، ضمنا گواهی اشتغال باید بروز باشد، و ترجمه کارت دانشجویی هم لازم نیست

  24. سلام.با تشکر از سایت خوبتون.
    عموی من مدت چهل سال مقیم انگلستان و دارای شغل و بیمه و شرایط خوب هستن.و برای من میخوان ویزای دیدار با اقوام حداقل سه ماهه بگیرن و از خود کشور انگلستان برای من وکیل گرفتن. با توجه به اینکه من دارای کار ثابت بالای ده سال ولی بدون بیمه هستم و همینطور مجرد آیا شانس قبولی درخواستم برای ویزا رو دارم؟و هینطور پدرم یکی از سهامداران شرکتی هست که درش کار میکنم.و همچنین من دارای چندتا حساب بانکی هستم و حسابی که گردش بالایی داره اون حسابی نیست که حقوق من درش واریز میشه و من برای تمکن مالی و گردش حساب میخوام حساب غیر از حساب بانکی حقوقم رو بدم.آیا این تاثیر داره توی نتیجه جواب؟مرسی اگه راهنمایی کنید.

    1. اینکه شما بیمه ندارید نکته منفی حساب میشه اگر میتونید اسمتون رو ببرید تو روزنامه رسمی شرکت پدرتون
      ضمنا در مورد مسائل مالی بسیار محتاط باشید نسبت حقوق شما با پس اندار و خرج ماهیانه شما باید متناسب باشه مگر اینکه منبع درآمد دیگه ای رو غیر از کار معرفی کرده باشید. برای انگلیس منبع درآمدها و پس اندازها بسیار مهمه

  25. سلام
    من جوازکسب دارم.ولی سفارت علاوه برجوازکسب گواهی اشتغال بكار با سربرگ شرکت هم خواست .چطور باید گواهیو پر کنم .خودم باید مهرو امضا کنم ؟؟؟

    1. بله، وقتی سفارت اینطور میخواد براش پر کنید حتی اگر منطقی نباشه تقصیر شما نیست

  26. سلام
    من کارمند آژانس مسافرتی هستم
    برای نمایشگاهی گردشگری در برلین قصد دارم ویزای آلمان درخواست بدم
    در واقع برای کار بازار یابی و آشنایی با تور اپراتور های اروپایی و اگه شد مذاکره برای جذب گردشگر به ایران ، از طرف شرکت اعزام به اون نمایشگاه میرم
    چهل سالمه
    خونه شخصی دارم اما سندش به نامم نیست سند به نام فرد دیگه ای هستش که شش سال پیش خریدم و قولنامه ای هستش و البته از طرف فروشنده هم در همون تاریخ خرید وکالت بلا عزل انتقال یا فروش دارم آیا میتونم این مدرک رو برای اسکان ارائه رو ارائه بدم ؟
    گواهی اشتغال به کار رو شرکت بهم میده
    بیمه هم دارم
    قرارداد هم دارم
    هزینه های سفر شامل بلیط و هتل رو هم شرکت پرداخت میکنه
    برای گواهی تمکن مالی هم میتونم موجودی تا 30تومن بگیرم البته پس اندازه و حدودا 50 تومن هم سهام در بورس دارم البته حسابم گردش نداره چون شخصیه
    به نطرتون مدارکم چی کم داره شخصا اقدام بکنم
    ممنون

    1. سلام همکار محترم
      مدارک ملکی تون قوی نیست
      حتما بیشتر از دو روز قبل و بعد زمان نمایشگاه سفرتون رو برنامه ریزی نکنید
      هتلتون رو نزدیک نمایشگاه بگیرید
      در گواهی اشتغالتون ذکر بشه که هزینه های سفر با شرکته
      تمکن مالیتون کافیه اما حتما گردش هم لازم دارید پس درست کنید
      موفق باشید گرچه در هدفی که دارید با رقبای سرسختی مثل AITO و … روبرو هستید

  27. سلام . من چند سال هست که در یک هتل در قسمت اداری کار میکنم .ولی برای من بیمه رد نمیشده . برای سفارت المان درخواست ویزا کرده ام.
    خواستم کمک کنید که فقط یک معرفی اشتغال به کار برای من کافی هست .یا کار دیگه ای انجام بدهم

    1. با سلام
      نمونه سوال شما در سوالات قبلی هست لطفا مطالعه بفرمایید

  28. سلام، من جهت سفر به استرالیا سوال دارم، خواهر من مقیم استرالیا هست و من اگر اشتغال به کار با فرمتی که شما به انگلیسی در سایت قرار دادید از طرف شرکت با سر برگ فارسی ارايه بدم، و اینکه تمکن مالی از بانک گرفتم، اما سند ملک ندارم، به نظر شما ویزا بهم میدن؟

    1. سلام
      گرفتن ویزا به خیلی مسائل مثل سن، وضعیت تاهل و … ربط داره، شما با آماده سازی کامل مدارک ریسک مرفوضی رو کم می کنید، پس مدارکی که از شما خواسته شده را کامل تهیه کنید

  29. باعرض سلام و ادب خدمت شما
    اول از همه سپاسگزارم بابت پاسخ دهی شما.

    بنده در حال حاضر حدود 8 ماه هست که در شرکتی مشغول به کار شدم. حالا می خواستم برای کنفرانسی در فرانسه ثبت نام کنم. حالا در این باره چند سوال از محضر شما دارم؛
    1- برگه اشتغال به کار که شما در این وبسایت قرار دارید را قصد دارم به شرکت ارائه دهم و با سربرگ شرکت پرینت و امضا کنم. آیا سابقه کار بنده در این شرکت شش ماه می باشد برای سفارت قابل قبول هست یا خیر؟؟ نکند یک وقت از این بایت ریجکت کنند !!
    2- مدت بیمه من حدود یکسال و نیم میباشد، آیا برای سفارت باید سایقه بیمه ام را از سایت تامین اجتماعی پرینت بگیرم و ترجمه کنم به فرانسه؟؟
    3- ممنون میشم که نام بیمه مسافرتی معتبر + نام بانک جهت تمکن مالی که سفارت فرانسه قبول می کند را معرفی کنید.
    4-رزرو هتل باید در محدوده محل کنفرانس باشد، آیا 4 روز کافی هستش یا اینکه یک هفته بایستی باشد. این عمل رزرواسیون برای VFS نیاز هست یا اینکه چند روز قبل از جلسه مصاحبه در سفارت باید انجام شود.
    5- همچنین در مورد بلیط هواپیما چطور؟ آیا باید بصورت رفت و برگشت رزرو شود؟

    راجع به VFS نکته ی بخصوصی اگر هست ممنون میشم متذکر شوید.

    با نهایت سپاس از جنابعالی
    مستدام و پیروز باشید

    1. سلام محمد عزیز
      1 – برگه اشتغال بکار را شما نبتید امضاء کنید، شرکت شما بایست انجام دهد، اینکه شما 8 ماه است در این شرکت کار می کنید نمی تواند دلیلی برای ریجکت شدن شما باشد بشرطی که از همین شرکت نیز بیمه برای شما رد شود
      2 – بله بهتر است از سایت بیمه پرینت بگیرید و ببرید مهر کنند و ضمنا به انگلیسی باید ترجمه کنید فرانسه لازم نیست
      3- بیمه مسافرتی سامان و پاسارگاد معتبر است، تمام بانکهای تحت نظر بانک مرکزی معتبر هستند ببینید کجا حساب دارید از همانجا بگیرید (بانکها نه موسسات)
      4 – محدوده رزرو می تواند تا 2 روز پیش از کنفرانس و 2 روز بعد از کنفرانس باشد، مصاحبه ای دیگر وجود ندارد و فقط انگشت نگاری و تحویل مدارک در VFS صورت می گیرد
      5- بلیط باید رفت و برگشت رزرو شود
      6- مبلغ vfs بعلاوه 60 یورو سفارت را بصورت خرد با خود همراه داشته باشید تا معطل نشوید
      با تشکر

  30. سلام خانمی 35 ساله هستم دارای 2 فرند 10 و 8 ساله از همسرم جدا شدم در مقطع دکترا تحصیل میکنم 8 سال سابقه اموزش و پرورش بصورت پیمانی که بیمه برایم رد شده و 7 سال تدریس در دانشگاه را دارم ..
    برای فرصت مطالعاتی قصد سفر به کانادا را دارم .برای اثبات اینکه به ایران بعد اتمام دوره دکترا برخواهم گشت چه مدارکی را باید ارایه بدهم؟؟
    ایا 2 فرزند داشتن می تواند به من کمک کند که به ایران برمیگردم؟
    از اموزش و پرورش چه مدارکی رو لازم هست بگیرم؟

    دانشگاه من چنین نامه ایی نیز برای سفارت زده اند که خانم …. از سال 90 تا کنون حق التدریس بوده و ضمنا با توجه به سابقه تدریس و سوابق علمی و پژوهشی ایشان این مرکز اعلام نیاز خود مبنی بر ادامه همکاری نامبرده را پس از اتمام مقطع دکترا اعلام میدارد.و ضمیمه این مدارک تمام قراردادها با مهر وزارت علوم خواهد بود آیا نامه خوبی هست؟ یا گزینه دیگری نیاز هست اضافه کنم؟
    ممنون میشم راهنمایی بفرمایید

    1. سلام، پیشنهاد می کنم برای اینکار با وکیل مهاجرتی مشاوره نمایید
      با تشکر

  31. سلام.
    من در کشور چین تحصیل کردم و الان نیاژ به ویزای کار دارم. برای ویزای کار نیاز به ۲ سال سابقه کار دارم که این سابقه رو دارم ولی بیمه نبوده ام. آیا گواهی موسسه ای که کار میکردم برای ویزا کافیه؟
    ممنون میشم جواب بدید

  32. سلام
    من واسه نامه مرخصی می خوام ازیه شرکت دیگه نامه رو بگیرم که توش ستبقه بیمه ندارم.بخاطر اینکه شرکتی که توش کار میکنم تحریمه حالا اگه سابقه بیمه مو نزارم چه اتفاقی پیش می آید ؟ در ضمن من میخوام ویزا همراه بگیرم (توریستی)
    با تشکر

    1. اتفاقی که امی افتد این است که شما با دست خودتان بهانه ای برای ریجکت کردن در اختیار سفارت قرار می دهید. سابقه بیمه سند اثبات گواهی اشتغال به کار است

  33. سلام معلم رسمی آموزش و پرورش هستم با سابقه 13 سال گواهی اشتغال بکار نیاز هست یا فقط حکم کافیه؟

  34. سلام. یه سوالی دارم. من در حال حاضر پاسپورت ندارم و میترسم تا وقتی بگیرم اون شرکت منحل بشه یا نتونم ارتباط برقرار کنم. آیا میشه فعلا شماره ملی بزنم بعدا شماره پاسپورت رو دارالترجمه بزنه؟

    1. توجه داشته باشید تاریخ صدور مدارکی مثل نامه اشتغال به کار باید به تاریخ انگشت نگاری نزدیک باشد با این توضیحات شما، حتی نامه اشتغال به کارتان هم قابل قبول نخواهد بود

  35. سلام قبلا مدید فروش بودم و ۱۰ سال و ۲ ماه سابقه بیمه تامین اجتماعی دارم. حدود یکسال هست بخاطر بیماری کار ثابت ندارم. در این یکسال من و برادرم از حقوق پدر م که فرهنگی بودند و فوت شدند استفاده می کنیم . فیش حقوقی و حکم اموزش و پرورش دارم. تو این مدت بیماری هم پروزه ای کار کردم گرچه می تونستم بیمه تامین اجتماعی باشم ولی از طرفی اولویت من استفاده از بیمه طلایی فرهنگیان و خدماتش بود تصمیم گرفتم از بیمه پدرم استفاده کنم برای سفارت المان فیش حقوق کارمندی پدرم کافیه؟ من دعوتنامه برای نمایشگاه از یه شرکت المانی دارم. چطور می تونم گواهی اشتغال بکار شرکتی ندارم. چون بیمه برام رد نکردند و پاره وقت بودم قبول نمی کنند

    1. سلام، عملا شما نمی توانید گواهی اشتغال بکار ارائه نمایید، یا باید خود را خانه دار معرفی کنید یا self employed و می بایست مدارک مالی خود را بسیار محکم کنید، اما سوال اینجاست کسی که در حال حاضر کاری ندارد چرا باید در نمایشگاه خارجی شرکت کند؟ ضمنا توجه داشته باشید سفارت آلمان اهل تسامح و تساهل نیست

  36. درود بر شما
    من دوبار ویزای نمایشگاه آلمان را گرفتم . نوبت بعدی که دو ماه پیش بود به دلیل ساده انگاری در ارسال کامل مدارک خصوصن شغلی ویزای من رد شد. خاصتم بدونید که جدیدن سخت گیری بیشتر شده و حتمن مدارکی که دوستمان میگویند کاملن فراهم کنید .موضوع نمایشگاه کاملن مرتبط با موضوع کار شما باشد و مدار بیمه ای و شغلی و دلیلی برای برگشت داشته باشید مانند زن و بچه . کلن به مجرد ها سخت ویزا میدهند.
    موفق باشید

  37. سلام
    من و همسرم می خواهیم برای سفر به فرانسه اقدام کنیم من 6 سال پیش 2سال ویزای دانشجویی اتریش داشتم ولی ایران انگشت نگاری نبود اون زمان و همسرم هم شینگن نداشته و برای عید می خواهیم 10 روزه بریم
    1- دعوتنامه خواهرم می خواهد بفرسته پناهنده بوده ول 7 سال اونجاست و اقامت و پاس فرانسه را گرفته ، آیا معتبر هست دعوتنامه؟
    2- همسرم کارش با خانواده گی است و مدیر بازرگانی شرکت است و اسمش تو اساسنامه هست ، خودش نامه اشتغال بزنه و یا مدیرعامل که برادرشه؟
    3- اگر مهر و سربرگ شرکت فارسی باشد باید بدیم ترجمه ؟(ولی متن نامه انگلیسی بنویسیم)

    1. سلام
      1 – ایشان می توانند برای شما EVE (دعوتنامه) ارسال کنند
      2- اگر اسم ایشون در اساسنامه و روزنامه رسمی هست احتیاجی به نامه اشتغال بکار ندارند (اگر از آخرین روزنامه 3 سال گذشته است باید از ثبت شرکت ها تاییدیه ای مبنی بر دائر بودن شرکت خود بگیرند و ترجمه کنند
      3- برای ایشان احتیاجی نیست اما بطور کلی نامه اشتغال بکار اگر انگلیسی صادر شود حتی در صورت فارسی بودن سربرگ احتیاجی به ترجمه ندارد ( دارالترجمه هم ترجمه نمی کند چون فقط می تواند متون فارسی را به سایر زبانها ترجمه رسمی نماید)
      4- لطفا در خبر باشید طبق آخرین اطلاعات سفارت اتریش صدور ویزا برای ایرانیان را فعلا متوقف کرده است اول این موضوع را چک نموده سپس اقدامات آتی را انجام دهید ما را هم مطلع نمایید.

  38. سلام
    برای من دعوت نامه رسمی مسابقات جهانی ورزشی آمده که هتل و رفت آمد از فرودگاه تا هتل هم برعهده میزبانه شغلم آزاده و کارت مباشرت دارم وکالت نامه یه خونه به اسم ولی تو سند اسم پدرمه تمکن مالی ۵۰تومن از بانک ملی و ملت نیز دارم آیا گواهی کار و بیمه هم نیازه برای من

    1. جواز شما که در آن مباشرت شما ثبت شده بعنوان مدرک شغلی کافیست
      وکالت نامه خانه ارزش سند ملکی را ندارد
      تمکن مالی کم است آنرا زیاد نمایید

  39. سلام من مهاجر افغانستانی ساکن ایران هستم .باتوجه به قانون جدید المان میخوام مدرک زبان المانی رو بگیرم و ویزای کار دریافت کنم ولی ازون جایی که ما در ایران نه بیمه هستیم نه سابقه کار به مامیدن تکلیف ما چی هست ؟چطور ثابت کنم در کارم مهارت دارم

    1. سلام
      ما متاسفانه در مورد اتباع غیر ایرانی اطلاعاتی نداریم که به شما کمک کنه

  40. سلام.
    بنده با شرکتی در زمینه سوخترسانی در راه اهن بمدت ۸ سال همکاریه مستمر دارم و برای تهیه و بازدید از تجهیزات سوخترسانی مدرن بهمراه همسرم میخوام تو یکی از نمایشگاهای المان شرکت کنم..گواهی شغلی با سربرگ شرکت و روزنامه ی رسمی و لیست بیمه بمدت ۸ سال در شرکت مذکور و تمکن مالی در حد ۵۰ ملون هم دارم… ایا مدارک دیگری هم برای ارایه ب سفارت نیاز هست یا خیر؟
    در ضمن مدارک فوق و ذکر نیاز ب ترجمه رسمی دارند یا خیر؟
    ممنون از راهنمایتون…

    1. مدارک شما کافیست، بهتر است مدارک مربوط به نمایشگاه هم ضمیمه کنید (مثل کارت نمایشگاه یا …) همچنین بیشتر از 3 روز قبل و بعد مدت نمایشگاه درخواست ویزا نکنید و نزدیک نمایشگاه هم هتل رزرو کنید
      مدارک برای سفارت آلمان احتیاج به ترجمه ندارند اما بازهم به این پاسخ بسنده نکنید و این موضوع را دفتر ویزا متریک که در عمین سایت اطلاعات تماس آن موجود است سوال نمایید چون ممکن است قوانین تغییر کند
      موفق باشید

  41. سلام
    من جایی که کار میکردم بیمه برام رد نمیکردن بنابراین نامه اشتغال رو میگیرم اما چون بیمه ندارم، به درد سفارت چندادن نمیخوره و قابل قبول نیست.
    سوالم اینه که میشه به جاش تمکن مالی قوی تری را نشان داد و عملا بشه مدرک نحوه تامین مخارج زندگی ام ؟ فایده ای داره؟
    در ضمن در حال حاضر از دانشگاه دعوت نامه دارم و مخارج سفر هم برعهده آنهاست.

    1. سلام
      احتمال دریافت ویزا شما پایین تر می آید چون ذر حال حاضر احتمال دریافت ویزای شنگن برای ایرانیها پایین هست

  42. سلام خسته نباشید. من مشغول به کار پاره وقت هستم و خودم به صورت آزاد بیمه رد میکنم. آیا جهت ارایه مدارک به سفارت مشکلی بوجود می آید؟ از نظر سند ملکی و تمکن مالی هم تامین هستم. ممنون میشم پاسخ دهید.

    1. سلام
      اگر بیمه تامین اجتماعی رد می کنید (خویش فرما) از بیمه سوال بفرمایید که این نوع بیمه بعنوان سابقه کار محاسبه می شود یا خیر اگر جواب مثبت بود می توان آنرا بعنوان سابقه به سفارت ارائه داد

  43. سلام.ممنون از اینکه به سوالات پاسخ میدین
    من برای سفارت یونان می خوام اقدام کنم و‌دعوتنامه از کنگره دارم.
    داروساز هستم و حدود ۲ سالی هست در داروخانه کار می کنم. وضعیت شغلی ما به صورتی است که ساعتی پول میدن و بیمه ای رد نمی کنن. اکر بخوام برام گواهی اشتغال به کار با مهر دکتر موسس داروخانه و مدیر داروخانه بدن به نظر شما قابل قبول هست. چه مدرک بیشتری برای محکم کاری نیاز هست.
    نکته دوم اینکه من همراه با همسرم که گواهی اشتغال به تحصیل و دعوتنامه هم داره دارم میرم. آیا باز هم نیاز به ارائه همه ی این مدترک هست؟

    1. وضعیت شغلی شما برای ارائه به سفارت بدون بیمه متزلزل است، اگر در دعوتنامه کنگره هزینه های اقامت شما بر عهده گرفته شده است ممکن است این موضوع پوشش داده شود در غیر اینصورت خیر
      همسر شما هم در حال تحصیل است، بهرحال باید به سفارت ثابت کنید که درآمد کافی برای این سفر دارید و همچنین بازخواهید گشت

  44. سلام
    بنده براي ويزاي توريستي هلند وقت سفارت گرفتم و دايي بنده هم از هلند دعوتنامه فرستادن.
    خواهشمندم راهنمايي كنيد كه با توجه به درخواست توريستي بردن دعوتنامه كمكي به اخذ ويزا ميكنه ؟
    و اينكه من از محل كارم بايد چند تا نامه و با چه زباني بگيرم ؟
    تشكر از اينكه هميشه از راهنمايي هاي شما استفاده ميكنيم

    1. سلام
      صد در صد کمک میکنه اگر ایشون وضعیت مناسبی از لحاظ اقتصادی در کشور هلند داشته باشند
      ضمنا در نامه وقت سفارت شما نوشته شده که مدارک به چه زبانی می بایست ترجمه شه

    2. سلام
      ممنون از اطلاعات مفيدتون
      من تمامي مدارك لازم براي سفارت انگلستان را اماده كرده ام و براي بار چهارم هست كه قصد سفر به انگلستان را دارم البته به تنهايي ، همسرم در ايران ميمانند .
      من مدارك شغلي و ملكي و پس اندازم مشكل نداره فقط ي مشكل هست كه همسرم با اينكه حساب هاي بانكي خيلي خوبي دارن از نظر موجودي و املاك ولي صاحب شغل نيستند و ظاهرا بايد براي ايشان نيز گواهي اشتغال بكار و روزنامه رسمي اون شركت رو ارائه بديم ،
      البته همسرم به عنوان اسپانسر بنده ذكر شدن .
      ميخواستم جسارتا شما مجموعه با كساني كه بتونن در قبال گرفتن تعهد ( هر چي كه باشه ) يا دريافت مبلغي بتونن اين گواهي نامه سوري را براي من درست كنن ؟
      باز هم تاكيد ميكنم هر گونه ضمانت و تعهد با پول را تقبل ميكنيم .
      ممنون ميشم راهنماييم كنيد .
      با سپاس

      1. سلام
        ما هیچ کمک غیرقانونی انجام نمیدیم و پیشنهاد هم می کنیم شما هم اینکار رو نکنید مخصوصا با درخواست ویزای انگلیس

  45. سلام برای روز مصاحبه جزو مدارکی که باید داشته باشیم، آیا گواهی تحصیلی فرزند هشت ساله هم الزامی هست یا نه؟ زمان سفر ما دو هفته تعطیلات عید نوروز هست، ممنون که پاسخگو هستید

    1. بله باید جزو مدارک باشه و نام، آدرس و تلفن محل تحصیلش هم باید در فرم درخواستش نوشته بشه

  46. سلام ممنون از توضیحات و راهنماییتون
    من و همسرم یه شرکتی در اکراین از طریق وکیل ثبت کردیم
    گفتن باید ویزای تایپ d بگیریم حالا برای مدارک این ویزا گفتن نامه اشتغال به کار ولی درمورد سوابق بیمه و فیش حقوقی هیچی نگفتن همسرم‌در دیجی کالا ۳ ماه پیش استعفا داده یعنی آخرین بیمه رد شده ۳ ماه پیش بوده حالاچه میشه کرد بابت بیمه ۳ ماه قبل رو قبول میکنن؟ البته ۱۰ سال سابقه کار بیمه ای داره
    خودمم جواز کسب نمایندگی بیمه دارم علاوه بر جواز کسب گواهی
    اشتغال به کار و سابقه بیمه میخوان من بیمه ندارم ولی نمایندگی دارم

    1. ویزای تایپ D در حوزه شنگن مربوط به اقامت است در مورد اکراین اطلاعاتی نداریم

  47. با سلام. من در حال اقدام برای گرفتن پذیرش دانشجویی از کشور کانادا هستم.گپ تحصیلیم زیاده و میخوام با گواهی اشتغال به کار و گواهی مرخصی از پیمانکار شرکت همسرم که الان به مدت 5 ماه است برایم بیمه تامین اجتماعی رد میشه و اسمم به صورت رسمی در شرکت ایشان است.از لحاظ تمکن مالی و گردش حساب و ملک همه کامل هستند.آیا مدارک کاریم برای ترجمه کافی است؟مترجم سابقه بیمه هم از من میخواد برای ویزای دانشجویی؟

    1. سلام
      متاسفانه تخصص ما ویزای توریستی است و راجع به مابقی ویزاها اطلاعاتی نداریم

  48. سلام ممنون از قالبی که در اختیار گذاشتین
    من یک سوال داشتم از خدمتتون من کارشناس فروش تجهیزات پزشکی هستم و حقوق ثابت و پورسانت فروش دارم با توجه به این موضوع حقوقم رو چطور تو این فرم بنویسم؟ و اگه ممکنه جمله انگلیسیشو برام بنویسید🙏
    ممنون میشم راهنمایی بفرمایید

    1. سلام
      حقوق خود را به ریال بنویسید و به این صورت جدا کنید:
      since ……Start Date………. with ………Salary……… IRR monthly income plus …. percent of monthly sales

  49. وقتتون بخير،
    من قصد سفر به كانادا دارم. چهل سالمه و ازدواج هم نكرده ام. دعوتنامه اى از دوست صميمى ام از دانشگاه مربوطه به منظور جشن فارغ التحصيلى ايشان دارم.
    ١- آيا لازمه كه مدارك اشتغال به كار، بيمه، حساب بانكى، سند منزل و خودرو ترجمه به تاييد وزارت دادگسترى برسند؟
    ٢- . با وجود ذكر شرايطم، آيا امكان صدور ويزا براى من وجود دارد؟

    1. سلام ، برای کانادا فقط تایید دادگستری برای شناسنامه کافیست،
      بله صدور ویزا ممکن است

  50. سلام وقت بخیر
    من مدیر عامل هستم برای اسپانیا اقدام کردم برای بازدید از محصولات یه شرکت نیاز به یه متن خوب هستم برای ارائه ..در ضمن نیاز هست ترجمه به اسپانیای بشه ..

  51. سلام.من ۲۱ فروردین ۹۸ وقت مصاحبه سفارت المان دارم.اما مهلت پاسپورتم کم هست اگه الان بخوام تمدیدش کنم چون شماره پاسپورتم عوض میشه مطمئنا اجازه ورود به سفارت نخواهم داشت چون با شماره قبلی تاییده وقت سفارت گرفتم.‌چکار باید بکنم ؟؟ چون واسه ویزا باید ۳ تا ۶ماه پس از اتمام وقت ویزا پاسپورت هنوز اعتبار داشته باشه.ممنون میشم راهنمایی بفرمایید

    1. سلام، اگر تاریخ اعتبار پاسپورت شما کم است بایست حتما آنرا تعویض کنید چون حتی در صورت صدور ویزا هم به شما اجازه خروج از مرز داده نمی شود اگر هم به فرض محال داده شود اجازه ورود به خاک آلمان از طرف پلیس مرزی داده نخواهد شد
      در مورد وقت سفارت هم احتمال زیاد باید دوباره وقت بگیرید، اما می توانید قبل از آن با کارشناسان VisaMetrics مشورت کنید. اطلاعات مربوط به تماس را می توانید در این لینک بیابید.

  52. سلام،
    ضمن تشکر ، من برای ویزای توریستی ژاپن میخوام اقدام کنم. نامه اشتغال به کار از شرکت دانش بنیان دارم. آیا فیش حقوقی و نامه تامین اجتماعی هم الزامیست؟ چون تو سایت سفارت که اینو ننوشته!
    ممنون

    1. سلام، در مورد ویزای ژاپن مطمئن نیستم اما غالبا نامه اشتغال به کار بدون بیمه تامین اجتماعی ارزشی ندارد

  53. سلام.
    من میخوام برای سفارت اندونزی اقدام به ویزای توریستی کنم که نامه اشتغال به کار میخواد . حالا چند سوال دارم من:
    یکی اینکه من کارم آزاده و واریزیم درآمدم هر روزی از ماه با اعداد مختلفیه حالا اگه از ی شرکتی همینجوری بخوام نامه بگیرم آیا این عددا با عددای گردش حسابم باهم مقایسه میشن؟؟؟
    و اینکه مهر شرکت که فارسیه ایرادی نداره همون فارسی رو ببریم یا چی؟ باید کاریش کنیم؟؟
    سابقه بیمه نمیخوان گویا پس اگه از یک شرکتی که در اونجا مشغول به کار نیستم بگیرم مشکل ساز میشه؟؟
    خیلی ممنون از راهنماییتون

    1. سلام
      دوست عزیز شما می خواهید مدارکی خلاف واقعیت ارائه کنید که متاسفانه ما نظری در مورد آن نداریم و توصیه به انجام آن نمی کنیم

      1. آخه سفارت حتما معرفی نامه از محل کار میخواد و من کارم آزاده چی کار باید بکنم پس؟؟

    2. سلام من دانشجو سال ٧ هستم ، اتمام تحصيل ٦/٣١ هست و ٧/١ ميخوام به استراليا برم
      من اگه بخوام نام اشتغال به تحصيل خطاب به مثلا نظام پزشكي بگيرم اما بدم سفارت أشكال داره يا حتما بايد خطاب ب سفارت باشه ؟
      چون خطاب ب سفارت ميزنه تا ٦/٣١ دانشجو هست و ميترسم مشكل پيش بياد اما من بايد حتما تا يك ماه برگردم و طرح رو شروع كنم ، چون اجباري هست

      1. بنظرم شما مسافرت رو به زمانی موکول کنید که طرحتون شروع شده که بتونید نامه اشتغال به تحصیل بگیرید، بدترین کار در مواجهه با اقدامات کنسولی دروغ گفتن و سند سازیه که ممکنه برای همیشه شما رو از گرفتن ویزا محروم کنه
        یا اینکه با دانشگاه صحبت کنید ببنید میتونند در نامه مربوطه بنویسند که باید 1 ماه دیگه طرحتون رو شروع کنید! اگر بتونید متقاعدشون کنید که اینو ذکر کنند نور علی نور میشه چون نشون میدید که حتما بایست برگردید!

  54. If the letter begins with Dear Sir, Dear Sirs, Dear Madam, or Dear Sir/Madam, the COMPLIMENTARY CLOSE should be “Yours faithfully”. If the letter begins with a personal name, e.g. Dear Mr James, Dear Mrs Robinson, or Dear Ms Jasmin, it should be “Yours sincerely”.

  55. سلام من به مدت 3 سال بصورت پاره وقت برای یک شرکت ساختمانی کاراهای کامپیوتریشنو انجام میدادم(کارشناس آی تی بودم)…در واقع رییس من بصورت پیمان کاری آی تی اونجا رو گرفته بود و من حقوقم رو از رییس خودم دریافت میکردم نه شرکت ساختمانی و رییس منم شرکت ثبت شده نداره برای خودش…بیمه هم نشدم تو این مدت…اما جایی شنیدم که برای مهاجرت تحصیلی (به کانادا )نیاز به بیمه نداره و یک نامه اشتغال به کار کافیه…من از شرکت ساختمانی یه نامه اشتغال به کار با سربرگ شرکت، میخوام بگیرم…اما میگن محتواش باید کامل باشه شامل شرح وظایف، میزان حقوق، ساعت کاری…..موارد دیگه ای هم لازم هست که توی نامه درج بشه؟؟ ممنون میشم کمکم کنید…مرررسی

  56. با سلام و خسته نباشید
    من بصورت پاره وقت در شرکت های خصوصی مدیر آی تی هستم.
    در یکی از این شرکت ها برای من بیمه رد می شود که به منزله کار تمام وقت در آن شرکت است.
    در حالیکه من در آن شرکت هم پاره وقت کار میکنم، همین شرکت به من گواهی اشتغال به کار هم میدهد که مثلاً من تمام وقت در آنجا کار میکنم. اما قراردادهای دیگر شرکت های پاره وقت را هم دارم.
    من چند سال در یک شرکت پشتیبانی شبکه بیمه داشتم که سال گذشته از خردادماه 97 اتمام همکاری کردم و بیمه رد نشد و آزاد کار کردم تا اینکه در یکی از شرکتها بیمه برایم رد شد از دی ماه 97 !
    یک دعوتنامه از آکسفورد دارم برای یک ورکشاپ نانو در انگلیس
    سوال من اینجا هست:
    برای مدارک شغلی، یک گواهی اشتغال به کار آن شرکتی که بیمه تمام وقت برای من رد میکند کافی هست + بیمه ایی که رد میشود (سه ماه اخیر)؟
    یا باید تمام قراردادهای کاری را هم ترجمه کنم ؟ نیاز هست به نظرتون ؟

    ممنون میشم جواب بدید

    1. سابقه بیمه خود را از سایت تامین اجتماعی بگیرید و آنرا در کارگزاری بیمه مهمور کنید و سپس ترجمه کنید. با این کار تمام سوابق کاری خود را نشان داده اید. و نامه اشتغال بکار از شرکت فعلی که بیمه شما را رد می کند کفایت خواهد کرد

  57. سلام
    متاسفانه من بیکارم ولی سند آپارتمان متعلق به خودم و سند سپردها بانکی را دارم میخواهم برای ویزای توریستی یونان اقدام کنم ارزش اقدام کردن دارد یا نه

    1. اینکه شغلی در حال حاضر ندارید پهن منفی بزرگی برای درخواست ویزاست

  58. سلام لطفا راهنمایی کنید &&&&&&خیلی ضروری ******
    من 6 سال در یک شرکت خصوصی مشغول به کار هستم مدیر کنترل کیفیت . و بیمه رد میشه برای ویزای شینگن میخوام اقدام کنم برای نامه اشتعال بکار همین فرمت که گفتید کفایت میکنه یا نه .
    چون به من گفته شده باید جوری نوشته یگبشه که شرکت به کار یا تخصص من نیاز دارن و بعد از مرخصی باید به شرکت بر ردم .نوشتن این موضوع درست هست یانه .
    واگر کسی بیمه خود اختیاری رد کنه چون شغلش ازاد هست برای خودش مسیله بینه اش اوکی هست

    1. اینکه در پایان نامه نوشته شده به کار خود برمی گردید به همین منظوره، اگر می خواهید چیزی اضافه کنید مبنی بر اینکه به تخصص شما نیاز دارند مشکلی نخواهد بود ضمنا ما قالب عمومی در اختیار دوستان قرار دادیم آنها مختارند که تصمیم بگیرند و ما مسئولیتی در قبال اینکه این متن برای سفارتی کافیست یا خیر نداریم
      غالبا بیمه اختیاری بعنوان سابقه کار محسوب نمیشه

  59. با سلام و تشکر به خاطر راهنمایی های ارزشمندتون . نظرات رو که خوندم کلی استفاده کرد.منم از خدمتتون سوال دارم . ممنون میشم راهنمایی بفرمایید.
    دوست خانوادگی مون شهروند نیوزلنده و برام فرم 1025 اسپانسر شیپ رو فرستاده تا برای ویزای توریستی اقدام کنم . توی اون فرم مشخص کرده که باید برای 3 ماه 3 هزار دلارپول داشته باشه که طرف گذاشته بانک و بانک هم مهر کرده ولی دوستمون فعلا بیکاره و بیمه بیکاری میگره اونجا. البته چند سال قبل برا چند نفر اسپانسر شده بودن که اونا رفتن و برگشتن. البته داخل سایت اداره مهاجرت نوشته کسی که اسپانسر میشه باید گردش حساب.. اجاره نامه. قرارداد کارم ارایه بده این دوستمون اینا رو نمیده میگه من اسپانسر مالی نیستم که اینا رو بپم . البته گفتم مبلغ 3 هزار دلارم تاییدشو گرفته
    من خودم 35 سالمه و فوق لیسانس هستم و متاهل همسرم ایران مبمونه و اون کارمند رسمیه
    برج 12 از کارم اخراج شدم بعد از 7 سال البته از یه شرکت دیگه برام بیمه رد میشه . میتونم گواهی اشتغال بگیرم ولی سابقه بیمه همیشه یک ماه دیرتر ثبت میشه یعنی الان برا برج 12 هست. اون مشکلی ایجاد نمیکنه? و اینکه ایا من تازه سر کار جدید رفتم ایراد هست?
    البته پروانه اشتغال به کار نظام مهندسی پایه دو هم دارم
    میتونم از محل کار همسرم هم براش گواهی اشتغال بگیرم
    حدود 15 سال پیش یه شرکت ثبت کردم ولی استفاده نمیکنم روزنامه رسمی و .. دارم ولی اینا رو نمیخوام بدم.چون بدون استفاده است
    سند ملکی بنام خودم دارم
    مانده حساب 70 میلیون وگردش حساب 6 ماهه 150 میلیون دارم
    تراول هیستوری قوی ندارم جز چند بار مسافرت به ترکیه
    با این شرایط بنظرتون شانسی برای ویزا دارم ایا میتونم بگیرم? به خاطر هزینه ها تو این شرایط و ترس از ریفیوز شدن اقدام نکردم.ممنون میشم راهنمایی بفرمایین چند روزه سردرگمم

    1. سلام
      برای بیمه، از سایت بیمه تامین اجتماعی لیست سوابقتون رو بگیرید اینطوری سابقه بیمه شرکت قبلی هم نشون میده و موضوع بیمه جدید که کمه حل میشه
      بقیه شرایطتون مناسبه و بهانه ای که مقصرش شما باشید دست کنسول نخواهد داد ، شانستون رو امتحان کنید، بلیط و هتل خوب بگیرید که نشون بده به دوستتون نیاز ندارید اما دعوتنامه اونم ضمیمه کنید که دو قبضه بشه
      اصلا شرکتتون رو درگیر نکنید چون مشکلات بعدی به بار میاره (اگر از آخرین تغییرات روزنامه رسمی بیش از سه سال گذشته باشه باید برید و از ثبت شرکتها گواهی بگیرید که شرکت فعاله و این خودش مدارک نیاز داره)
      اما باید بدونید که تصمیم نهایی رو در دادن تقاضا خودتون باید بگیرید و هیچ کس ریسک مسئولیتش رو قبول نمیکنه

  60. خیلی ممنون به خاطر راهنمایی ارزشمندتون
    من طبق فرمایشات شما مدارک را اماده می کنم فقط دو تا سوال پیش اومده:
    1- وقتی تو گواهی شغلی نوشته میشه به ایشان مرخصی داده میشه از تاریخ فلان تا فلان برن. چون مدت ویزا 3 ماهه هست چند روزه تو اون تاریخ بنویسم مناسبتر خواهد بود. چون 3 ماه بنویسم که در مرخصیه یکم غیر واقعی میشه چون بعیده شرکت خصوصی 3 ماه مرخصی بده از طرفیم بیام بنویسم 1 ماه شاید تو پاسپورتم فقط اجازه اقامت یک ماهه بزنن. البته دقیق نمی دونم . بنظرتون چند مدته بنویسم مدت مرحصی رو
    2- من عضو نظام مهندسی ساختمان هستم و از نظام مهندسی پروانه اشتغال بکار دارم. رفتم نامه عضویت هم از،نظام گزفتم برا محکم کاری که توش به پروانه و عضویتم اشاره کرده. الان همراه این نامه پروانه اشتغال بکارمم بدم ترجمه یا همون نامه کافیه. یعنی هر دوش باشه مفیدتره?
    ممنون میشم راهنمایی بفرمایین

    1. حسین عزیز
      ببخشید که در جواب دادن تاخیر داشتیم. امیدوارم هنوز جواب ها بدرد بخوره
      اگر شما درخواست ویزای سه ماهه مولتی دادید فقط کافیه سفر اول رو برنامه ریزی کنید ( در فرم اشتغال بکار بابت مرخصی) و برای سفرهای بعدی فقط رزرو هتل و بلیت هواپیما کافیه.
      ضمنا هر دو نامه رو ترجمه کنید منافاتی با هم ندارند
      با تشکر

  61. درود.
    سپاس از توضیحات ارزشمندتون.
    برای دو کنفرانس علمی دو مقاله ی جداگانه فرستادم. که هر دو اکسپت شده. و برای سخنرانی دعوت شدم. اولی در دوم و سوم سپتامبر در رووان فرانسه، دومی نهم تا سیزدهم سپتامبر در برلین. که قصد دارم در هر دو کنفرانس شرکت کنم.
    برای درخواست ویزا طبیعتا باید از سفارت فرانسه اقدام کنم. چون اولین کنفرانس در فرانسه برگزار می شه. اینکه گفتید مدت زمان اقامت خیلی قبل تر و بعدتر از زمان صدور ویزا نباشه، آیا مشکلی در صدور ویزا به وجود میاره؟ چون کنفرانس دوم 6 روز بعد از کنفرانس اول شروع می شه.
    قبلا چند سفر خارجی داشتم که یکیش برای سخنرانی در یک کنفرانس بوده. اما در حوزه ی شینگن نبوده.
    پانزده سال سابقه ی کار با بیمه از اداره ی دولتی دارم.
    و متاهل و دارای فرزند هستم. که در سفر همراهم نیستند.
    با وجود سند ملکی و مانده حساب حدود60 میلیون تومان( که گردش حساب اونچنان بالایی نداشته باشه) چقدر شانس دریافت ویزا رو دارم؟
    لطفا راهنمایی بفرمایید.

    1. سلام
      اگر در دعوت نامه شما هزینه های سفر شما را متقبل شده باشند همین حساب البته با گردش خوب قابل قبول است اگرنه مانده و گردش خود را تقویت فرمایید
      ضمنا رعایت شرایط زمان اقامت بیشتر جهت ویازهای صادر شده برای بازدید از نمایشگاههاست
      اگر می خواهید برا یکنفرانس دوم نیز در برلین از همین ویزا استفاده کنید سفر را طوری برنامه ریزی کنید که بیشترین زمان را در فرانسه بگذرانید مثلا اگر به 10 روز اقامت احتیاج دارید و کنفرانس دوم روز 8 ام سفر است تا روز هفتم در فرانسه بمانید
      قانون شنگن می گوید سفارت کشوری باید ویزا صادر کند که ورود یا بیشترین زمان سفر در آن باشد اما معمولا هردو مورد مدنظر قرار می گیرد
      با تشکر

  62. سپاسگزارم از پاسختون.
    هزینه ی سفر به عهده ی خودم هست. سعی می کنم مانده حساب و گردش مالی رو تقویت کنم.
    نیمی از سفرم رو در فرانسه، و بقیه ش رو در آلمان خواهم بود.
    صرفا چون شروع سفرم از فرانسه هست، از سفارت این کشور درخواست ویزا می کنم.
    در نهایت امیدوارم که موافقت کنند.
    سپاس از شما که با حوصله پاسخ دادید.

  63. جناب قاسم خانی خیلی سپاسگذارم به خاطر راهنمایی های ارزشمند تان
    ققط مشکلی که پیش اومده برای اقدام اینا هستن و من کل مدارکم الان اماده اقدامه ولی به شدت منو از ریجکت شدن میترسونن که باعث شده تردید داشته باشم:
    اولا چطور و با چه دلیلی میشه درخواست ویزای مولتی سه ماهه کرد؟ چون ما برای یک بار ورودش موندیم
    ثانیا خانمی که دعوتنامه برای من صادر کرده یه خانم 60 ساله هست که دوست خانوادگی همسر منه البته همسرم ایران میمونه و من تنها میرم و دو تا فرزند داره. میگن باید هدفی به غیر از گردش داشته باشی چون صدردصد رد خواهی شد ولی من هر چی فکر می کنم چیزی یا هدفی به غیر از گردش به ذهنم نمی یاد که انگار اونم قبول نمی کنن
    و یکی هم اینکه تراول هیستوری من محدود به 10 بار سفر به ترکیه هست که میگن اونم قبول نیست
    با این شرایط من چیکار کنم بنظرتون؟
    به نظرتون اقدام کنم یا نه؟ چه هدف سفری غیر از گردش میتونم ارایه بدم

    1. ممنون از لطف شما و از اینکه آژانس هواپیمایی امیر رو به عنوان آژانس مورد اعتمادتون انتخاب کرده و می کنید.
      درخواست ویزای توریستی شنگن می بایست از فاصله های کوچک مثل یک هفته ای و دو هفته ای آغاز می شود و سفارت کشور مربوطه پس از اعتماد به متقاضی که به کشور خود بازگشته است کم کم با تقاضاهای بلندتر موافقت می کند، لذا بهتر است دفعه اول دقیقا اندازه سفرتان درخواست ویزا کنید
      ویزای سه ماهه بدون دلیل در درخواست اول امکان کمی برای تایید شدن دارد
      با تشکر

      1. سلام…
        جواب هاتون كاربردى هستن وبه من خيلى كمك كرد..يه سؤال دارم كه مربوط به گواهى كارم هست…براى ويزاى توريستى كاناداهمراه دختر١٨ساله م اقدام مى كنم كه هنوزمحصل محسوب ميشه..ترجمه ى گواهى اشتغال به تحصيلش روضميمه مدارك ميكنم..درگواهى كارى م نوشته شده از تاريخ ١٤/٣/٩٨ به مدت دوماه به بنده مرخصى داده شده وبنوده متعهدهستم پس ازپايان مرخصى درمحل سايت شركت حضور داشته باشم…اگردوروز ديگرفايلمون روبه همراه اسكن مدارك ارسال كنم تاريخ ويزا باتمام شدن اين مرخصى مواجه نميشه..اين زمان مرخصى مناسبه براى ويزا گرفتن يابايدعوض بشه…

        1. با عرض پوزش از تاخیر در پاسخ به شما
          زمانی که پروسه بررسی ویزای کانادا طول می کشد برای افراد مختلف متفاوت است و هیچ کس نمی تواند زمان اخذ ویزای شما را تخمین بزند

        2. سلام خسته نباشید
          من سال گذشته مجرد بودم و درخواست برای ویزا شینگن دادم همراه با دعوتنامه معتبر و قبول شد و سه ماه در اتریش شهر وین بودم،امسال ازدواج کردم و قصد دارم برای ماه عسل دوباره شینگن بگیرم اینبار با همسرم، مسئله ای که منو نگران میکنه این هست که سلف ایمپلوید هستم و کلاس خصوصی میذارم تدریس گیتار و عکاسی و فتوشاپ میکنم بیمه تامین اجتماعی هم نیستم بیمه نیروهای مسلح هستم، گردش مالی نسبتا خوبی دارم همسرم هم سند خانه پدرش هست اون هم دانشجو هست و گردش مالی خوبی داره،اول اینکه اصل سندو از ما میگیرین توی سفارت؟دوم اینکه چقد احتمال داره درخواست ویزا ما رد شه با این تفاسیر

          1. دفعه پیش برای اینکه از اتریش دعوت نامه داشتید و سیستم دعوتنامه اتریش تمام مسئولیت حضور شما را بر عهده دعوت کننده می گذارد ویزا برای شما صادر شده است.
            احتمال دریافت ویزا برای شما بدون بیمه تامین اجتماعی و با سند منزل پدر همسرتان بسیار کم است،
            ضمنا سند منزل کسی غیر از خود درخواست کننده قابل قبول نیست مگر سند بنام همسر وی باشد و اصل سند فقط ممکن است توسط سفارت رویت شود و گرفته نمی شود

  64. يه سؤال ديگه پيش اومده واينكه منكران هميشه به صورت قراردادى بوده وازطرف كارفرماها بيمه نداشتم ..ولى دوبيمه دارم ..آياازسوابق بيمه ى تأمين اجتماعى ميشه استفاده كرد؟؟ميشه به عنوان بيمه كارى باگواهى اشتغال به سفارت ارائه داد؟؟؟

    1. غالبا از سوابق بیمه تامین اجتماعی جهت اثبات صحت گواهی اشتغال بکار استفاده می شود، اینکه صرفا شما بیمه باشید ولی گواهی اشتغال خود را از جایی که بیمه برای شما رد نمی شود بگیرید درست بنظر نمی رسد

  65. سلام، سربرگ شرکتی که در آن مشغول به کار هستم فارسی است آیا باید حتما نامه اشتغال به کار به فارسی باشد بعد ترجمه شود یا میتوانم در سربرگ فارسی متن انگلیسی بنویسم و همان را به سفارت ارائه دهم.

    1. لطفا حتما سفارت مورد نظر خود را قید کنید، غالبا متن انگلیسی روی سربرگ فارسی برای سفارتها بدون ترجمه مورد قبول است.

  66. سلام وقتتون بخیر
    سفارت کره جنوبی بورسیه اعلام کرده .و در بین مدارکی که باید ارسال کنیم گواهی اشتغال به کار والدین و درامدشونه
    خب مادر من خونه دار و خیاطه…یه مدت مزون خیاطی داشته و برای خودش کار کرده برای هیچ شرکتی کار نکرده
    و پدرم هم کشاورزه…و زمین های کشاورزی داره. و شغلش کاملا آزاده .البته با درآمد بالا.
    اما سوال این جاست که من چطوری میتونم برای والدین گواهی اشتغال به کار بگیرم اونا هردو شغلشون آزاده!! و بیمه هم نیستن.
    یعنی من نمیتونم برای این بورسیه شرکت کنم چون والدینم شغلشون آزاده؟
    مادر جواز کسب مغازشو داره البته.
    ممنون میشم کمکم کنید

    1. ما چه کمکی می تونیم بکنیم؟
      تنها چیزی که به ذهنم میرسه اینه که بعضی اوقات اتحادیه کارگری، سارمانی که متولی کاریه و … میتونند تاییدیه بدن که شخص کارش چیه، مثلا وقتی کسی شریکه در یک مغازه ولی جواز بنام کس دیگه ای هست میره و از اتحادیه نامه اشتغال بکار می گیره، حالا با توجه به این موضوع متولی کار پدر بزرگوارتون رو چک کنید
      مادر هم که جواز کسب دارند ترجمه اون کافیه

  67. سلام وقتتون بخیر.
    من از دانمارک دعوتنامه دارم. گواهی اشتغال به کار از شرکت دارم و حدود یک سال و نیم بیمه برام رد شده. گردش حساب خوبی هم دارم. ولی مجردم و سند ملکی ندارم. و تا به حال سفر خارجی نداشتم. چقدر احتمال هست که با ویزام موافقت بشه. تو دعوتنامه هم عنوان شده که مسئولیت با دعوت کننده است و شخص دعوت کننده موقعیت شغلی خوبی داره و بالای 30 سال هم هست که پاسپورت دانمارک داره.

    1. سلام
      دانمارک از جمله سفارتهایی است که به دعوتنامه بسیار اهمیت میده، احتمال گرفتن ویزای سینگل چند روزه برای شما بالاست اما همه چیز به نظر کنسول بستگی داره

  68. درود
    اگر کشاورز باشیم میشه از دهیاری روستا نامه ای با سربرگ دهیاری گرفت و که تایید کنه باغ داریم و در انجا مشغول کشاورزی هستیم و این برای این نامه برای سفارت اثری هم داره؟
    سپاسگزار میشیم در ایمیل جوابم بفرستید

    1. خیلی مورد خاصیه، هیچ تجربه ای ندارم در موردش ولی دهیاری بنظر نمیرسه نهادی باشه که بشه بعنوان مرجع ازش استفاده کرد

  69. اگر نامه از دهیاری روستا تاثیری داره میشه درباره متن نامه راهنمایی کنید

  70. با عرض سلام
    همیر بنده عمران هست که دو سال در این کار سابه بدون بیمه داره اما به طور همزمان با شغلشان سابقه 6 سال سابقه بیمه رانندگان از تامین اجتماعی داره، ایا سفارت این بیمه را برای مهاجرت قبول میکنه؟ با توجه به اینکه بیمه غیر مرتبط با شغل بوده؟
    سپاسگذارم از پاسخگوییتون

  71. اصلاح میکنم
    همسر بنده مهندس عمران هست با سابقه اجرایی بدون بیمه در یک شرکت خصوصی
    متشکرم

  72. برای سوئد و یا استان کبک کانادا قصد اقدام داریم . و سوال دیگر اینکه سطح زبان مورد نیاز چگونه است؟

  73. با سلام و خسته نباشید
    بنده 35 ساله،متأهل،تقریبا 3/5 سال سابقه بیمه بصورت پراکنده دارم که در شرکت آخری که مشغول به کار هستم تا الان 9 ماه بیمه برام رد کرده و همچنان مشغول به کار هستم،تمکن مالی دارم،سند یه مغازه شش دانگ به نامم هست و میتونم سه دانگ یه خونه رو وکالتی به نامم داشته باشم،گواهی اشتغال به کار هم می تونم بگیرم.میخواستم ببینم شرایط خوبی دارم که برادرم از کانادا برام دعوت نامه بفرستند؟
    با تشکر فراوان از وقتی که برای پاسخگویی میگذارید

    1. قبل از تقاضای ویزای کانادا، بهتر است حداقل دو مسافرت به حوزه شنگن داشته باشید

  74. سلام
    در آخر نوشته اید که سربرگ پرینت شده مورد قبول نیست!
    بنده چندین سال درآرایشگاه مشغول به کار بوده ام اما این آرایشگاه سربرگ نداشته مجبور شدم که سربرگی با مشخصات آرایشگاه طراحی و چاپ رنگی کنم! آیا مور قبول میباشد؟؟؟؟
    ممنون

    1. اگر مدارک بیمه تامین اجتماعی مرتبط هم دارید شاید با ترجمه جواز آرایشگاه مورد قبول واقع شود اما هیچ کس غیر از سفارت قادر به پاسخگویی دقیق به سوال شما نیست

  75. با درود و سپاس بسیار از پست خوبتون.
    از ما خواستن که در معرفی نامه به سفارت اعلام کنیم فرد معرفی شده فاقد بیمه هست. (چون بیمه نشده). می خواستم بپرسم از چه عبارتی استفاده کنم. ممنون

  76. با عرض سلام و ادب
    سپاس از شما بابت وقتی که برای پاسخ دادن به سوالات می گذارید. من تمام سوالات و پاسخ ها رو خوندم اما باز 3تا سوال دارم:
    1- من بهار سال 97 با دعوتنامه ای که از طرف شوهر خواهرم داشتم به مدت 3 ماه ویزای شنگن گرفتنم و به اتریش رفتم اون موقع دانشجو بودم و گواهی اشتغال به نحصیل داشتم. الان حدود 1 سال و 1 ماه هست که در شرکتی به صورت پاره وقت کار میکنم و و بیمه تامین اجتماعی هم به صورت پاره وقت هم برام رد شده، اینکه بیمه من پاره وقت هست نکته منفی برای من است؟
    2- حساب بانکی من که سری قبل هم ازش تمکن مالی گرفتم (سپرده توش دارم) با حسابم که حقوقم توش واریز میشه متفاوته، این موضوع بدیه؟ موقع ارائه مدارک میتونم جفت حسابها رو ارائه بدم؟
    3- وقتی تو گواهی شغلی نوشته میشه به ایشان مرخصی داده میشه از تاریخ فلان تا فلان برن. چون مدت ویزا 3 ماهه هست چند روزه تو اون تاریخ بنویسم مناسبتر خواهد بود. چون 3 ماه بنویسم که در مرخصیه یکم غیر واقعی میشه چون بعیده شرکت خصوصی 3 ماه مرخصی بده( که البته من مرخصی دارم چون در نبودم شخصی رو جای خودم میگذارم ) میخوام بدونم بنویسم مثلا تو نامه بنویسم 1 ماه، امکانش هست بهم ویزای شنگن 1 ماهه بدن یا همون 3ماه میدن؟

    1. ببخشید یه سوالم باقی موند، همین نامه اشتغال به کار برای سفارت کافیه؟ یا اون قراردادی هم که بین ما و شرکت بسته شده هم لازمه ترجمه بشه و ضمیمه بشه؟

      1. نامه اشتغال به کار بهمراه فیش حقوق و بیمه تامین اجتماعی کفایت می کند

        1. ممنونم، راستش شما پاسخ من رو خیلی دیر دادید، من اقدامکردم و ویزا هم گرفتم خداروشکر، و پنجشنبه هم پروازمه

        2. بسلامتی، از بابت تاخیر شرمنده ایم، مدتی به صفحات کنترل سایت دسترسی نداشتیم، خوش بگذرد

    2. سلام
      1 – هیچ توصیه ای در مورد بیمه تامین اجتماعی پاره وقت نداریم ( در مورد وجود این نوع بیمه تحقیق بفرمایید!)
      2 – حساب تمکن می تواند با حسابی که صورتحساب می گیرید متفاوت باشد و این موضوع کاملا متداول است (افراد بیشتر از سپرده های بلند مدت خود تمکن می گیرند)
      3 – زمانیکه جهت ویزای مولتی بیش از یک ماه اقدام می کنید باید دلیلی داشته باشید که نشان دهد در این مدت شما چند بار قصد مسافرت دارید . در این حالت می توانید مدارکی مبنی بر 2 سفر در مدت ویزای درخواستی ارائه کنید و در نامه اشتغال هم ذکر کنید که بدلیلی قصد چند سفر در زمان درخواستی رار دارید

  77. سلام
    برای مدیرهای شرکت که سفر کاری می رن و یه قسمتی رو می خوان قید کنن که سفر به منظور business meeting و شروع همکاری هست چی باید بزنم؟

    1. اگر دعوتنامه ای از کشور مورد نظر ندارید که موضوع شروع همکاری شما در آن قید شده باشد، لزوما اطلاع رسانی در مورد شروع همکاری شما به سفارت لزومی ندارد، هر چقدر اطلاعات بیشتری اظهار کنید کار شما پیچیده تر می شود

  78. من دارم برای دعوتنامه 2 تا نامه آماده میکنم یکی برای مرخصی و یکی برای اشتغال به کار. از این فرمت برای کدومش میتونم استفاده کنم؟
    و اینکه کلمه vacation خالی درسته یا باید بشه vacation leave

    1. من متوجه دعوتنامه نمی شم؟؟؟
      فرمت موجود هر دو موضوع را کاور می کند

  79. سلام
    1-من شاغل در شهرداری هستم و فرمت اشتغال بکار شهرداری خیلی ناقصه.مجموع حکم کارگزینی، اشتغال بکار و تاییدیه مرخصی (3 نامه ی ممهور) معادل اشتغال بکار شرکت خصوصی است.آیا هر 3 انها را باید ترجمه کنم برای سفارت فرانسه؟
    2-دعوتنامه فامیلی دارم ، آیا تمکن مالی دعوت کننده را با ارایه حساب بانکی هم باید اثبات کنم؟

    1. 1 – بله هر سه نامه ترجمه شود
      2- مدارک ثابت کننده تمکن مالی دعوت کننده لازم نیست و فقط مدارک مالی خود را در پرونده قرار دهید (نامه تمکن مالی و صورتحساب 4 ماهه بانکی)

      1. سپاس از پاسخگویی شما،
        جسارتا سوال دیگری هم داشتم:
        تاریخ مصاحبه من 28 آبان و شروع دعوتنامه ام (جهت خرید بلیط) 20 آذر میباشد.
        1-آیا امکان دارد بدلیل فاصله کوتاه جوابی از سفارت نگیرم و بلیط رفتم سوخت بشود؟
        2-معمولا چند روزه جواب سفارت فرانسه آماده میشود؟
        3-اگر به سفارت ایمیل بزنم جهت تغییر تاریخ مصاحبه به زمان زودتر نتیجه ای میگیرم یا ریسک کار بیشتر میشود؟

  80. باسلام, یک دعوتنامه از هلند دارم , و یک شرکت پیمانکاری دارم که تا دو سال پیش فعال بود . و مالیات هم پرداخت میکردم. شرکت الان غیر فعاله , یعنی هیچ قراردادی در دست اقدام ندارم, بیش از یک سابقه بیمه تامین اجتماعی به صورت مستمر از طرف شرکت برادرم را دارم.در زمینه ارایه مدارک کاری آیا :
    ۱, ترجمه روزنامه رسمی شرکت خودم که غیر فعاله تاثیر داره.
    2, چون دارای مدرک کارسناسی حسابداری هم هستم میتوانم به عنوان مشاوری مالی پروژه شرکت برادرم معرفی شوم با توجه به این که بیمه از این شرکت رد میشه.
    ممنون میشم اگر راهنمایی کنید که برای کدام یک از موارد بالا اقدام کنم.

    1. سلام، هردو را می توانید بعنوان مدارک شغلی ارائه دهید اما گواهی اشتغال بکار از شرکت برادراتان بهمراه بیمه معتبر تر است

  81. با سلام. دانشجوی کارشناسی سال اول هستم تمکن مالی 70 تومن و 22 تومن هم در کارگزاری بورس سرمایه دارم و گردش مالی حسابم هم عالی هست می تونم با گواهی تحصیلی اقدام به ویزای هلند توریستی بکنم. سن 32 هستم و مجرد. با تشکر از پاسخگویی

    1. اگر سند ملکی هم دارید از لحاظ مدارک مشکلی ندارید و می توانید اقدام کنید (البته توجه داشته باشید با توجه به قیمت ارز در حال حاضر تمکن شما کم بنظر می رسد)

  82. با تشکر از پاسخ دهی. گواهی شغلی الزامی است برای دانشجویان یا نه؟ امکان افزایش تمکن مالی رو دارم. با توجه به تجارب شما با گواهی دانشجویی امکان گرفتن ویزا هست یا نه؟ با تشکر

  83. سلام
    اگر بدون بیمه کار کرده باشیم هم میتونیم گواهی شغل بگیریم ( در یک شرکت معتبر)؟ و آیا ارزشی داره ؟
    بگم چه نکاتی رو در گواهی ذکر کنند؟
    و آیا این گواهی برای کشور هایی مثل هلند و کانادا ارزش داره؟

    1. سلام
      متاسفانه تنها ملاک سابقه کار رسمی قابل قبول در ایران بیمه تامین اجتماعی است
      بدون بیمه گواهی اشتغال بکار بعنوان مدرک مستدل قبول نمی شود مگر اینکه فرد صاحب شغل باشد ( اسم در روزنامه رسمی یا جواز کسب)

  84. با سلام و تشکر از مطالب ارزشمند شما که با گذاشتن وقتتون پاسخ میدهید. ممنون میشم پاسخ من رو هم بدهید.
    34 ساله و مجرد هستم. برای دیدار برادرم قصد گرفتن ویزای کانادا رو دارم که بتونم به عنوان همراه مادرم برم که ویزای پنج ساله کانادا رو دارن.
    تمکن مالی یک حساب بورس 22 میلیون و در حساب دیگر هم 45 میلیون به تازگی گذاشتم. بروروی طرحهای تحقیقاتی یک آزمایشگاه کار کردم برای دو سال بدون بیمه.
    1- اگر آزمایشگاه برای دو سه ماه آینده برای من بیمه رد کنن و نامه اشتغال بدهند ایرادی دارد در گرفتن ویزا؟
    2- شرکتی به اسم خودم ثبت هست که بیشتر از سه سال غیر فعال است. برای گرفتن کد اقتصادی باید پروسه ای را طی کنم و باز در روزنامه رسمی چاپ کنم. آیا میتوانم از این مدرک نیز استفاده کنم؟
    3- اگر هر دو مدرک ذکر شده در سوالات 1 و 2 را با هم بیاورم مغایرتی با هم دارد به عنوان مدرک اشتغال در پروسه گرفتن ویزا؟

    1. سلام
      د رحال حاضر کانادا بر خلاف گذشته بسیار سخت به ایرانیها ویزا می دهد. در جواب سوال 1 بعد از رد شدن دو سه ماه بیمه میتوانید از نامه اشتغال استفاده کنید. در جواب سوال 2 – بله می توانید و در جواب سوال 3 – مدرک آزمایشگاهی شما بهتر است ، اما اینکه مغایرتی در ارائه هر دو مدرک پیدا می شود یا نه برای جواب مطمئن نیستم

  85. سلام
    من قصد گرفتن ویزای توریستی کانادا رو دارم به همراه خواهرم برای دیدن خواهرزادم .چهل سال دارم متاهل یک فرزند .سند ملکی و ماشین حساب بانکی وگردش کافی دارم سابقه کار با بیمه مرتبط با همون شرکت تا سال ۹۲ دارم از اون به بعد جای دیگه کار کردم بدون بیمه مرتبط وبا بیمه اختیاری یا آزاد میتونم از شرکت دومی سابقه کار بگیرم.شانس گرفتن ویزا برای من چقدر است.
    با تشکر

    1. سلام، اگر اوضاع مالی خواهر زاده شما در کانادا مناسب است دعوتنامه برای شما بفرستند، مادرشان مشکلی نخواهند داشت و شما هم اگر تنها ( بدون خانواده) اقدام کنید احتمال متوسطی برای دریافت ویزا خواهید داشت اما اگر خواهر زاده شما دانشجو هستند یا تمکن مالی مناسبی ندارند اصلا به همراه خواهر هم اقدام نفرمایید چون ممکن است احتمال دزیافت ویزای ایشان هم ضعیف شود (لازم به ذکر است سابقه سفر شما به کشورهای کانادا، انگلستان، آمریکا و شنگن در احتمال دریافت ویزای شما بسیار تاثیر گذار است)

  86. درود،
    امیدوارم خوب باشید،
    چند سوال دارم، پیشاپیش مرسی که وقت میذارید و جواب میدید،
    1 من در دو سه حساب پولم رو نگه میدارم ، میتونم از هر سه حساب پرینت ارائه کنم یا باید حتما یک کاسه بشه؟
    2 اینکه مثلا حسابی رو معرفی کنیم که موجودیش 50 یا 100 میلیون باشه ولی گردش حساب زیادی نداشته باشه اوکی هست؟ یا گردش حساب به اندازی موجود اهمیت دارد؟
    3 من از سال 87 بیمه هستم، حدود چند ماهش رو شرکتی رد کرده الباقیش رو خویش فرما (خودم) رد کردم، این موضوع اهمیت داره؟ یا سوابق بیمم مورد قبوله؟
    4 من کارم ازاده اگر از دوست یا اشنایی گواهی اتشغال به کار بگیرم با توجه به اینکه بیمم رو خودم رد میکنم مورد قبول هست؟
    5 برای کشورهایی که عضو شینگن نیستن مثل بلغارستان ، رومانی ، صربستان اما ویزا لازم هستند، چقدر احتمال ریجکت شدن با شرایط بالا وجود دارد؟

    1. سلام
      خوشحالیم که ما رو قابل میدونید
      1- نه مهم نیست به شرطی که موجودی ها هم نباشند مثلا 10،15 میلیون
      2- گردش بسیار مهمه ، و موجودی پایانی گردش هم مهمه و کلا موجودی تمام دوره گردش زیر 10 تومن نباشه
      3- خویش فرما ارزش نداره، بیمه اجباری تامین اجتماعی یا خدمات درمانی مهمه
      4- گواهی اشتغال بدون لیست بیمه ارزش زیادی نداره
      5 – هیچ کس نمیتونه احتمالی برای گرفتن یا رد شدن ویزا به شما اعلام کنه
      با تشکر

      1. خیلی لطف کردید که پاسخ دادید،
        سوال دیگری برایم پیش آمد؛ در شرایط ویزای برخی کشورها اشاره شده به ارائه سند، فقط سند ملکی مورد قبول هست یا سند زمین هم همان اعتبار رو داره؟

        1. سند فرقی نداره اما هرچی ارزشش زیادتر باشه افسر رو به برگشت شما بیشتر قانع میکنه

  87. سلام..برای گرفتن ویزای تحصیلی نیاز به گواهی تجرد و سابقه تدریس و سوابق کار حرفه ای هست؟اگر نیاز به سابقه تدریس هست..برای من که بصورت حق التدریس بودم حقوق ماهانه ای در نظر گرفته نشده چه کاری باید بکنم؟

    1. علیرضای عزیز متاسفانه ما در مورد ویزاهای غیر توریستی تخصصی نداریم

  88. سلام
    در مورد مدارک شغلی، نامه اشتغال به کار بعلاوه نامه ممهور سوابق را دارم.منظور شما از فیش حقوقی را متوجه نشدم .چون شرکت خصوصی که مشغول بکارم در آن فیش حقوقی به ما نداده؟ممنون میشم راهنمایی بفرمایید و این که سریرگ شرکت را ما همیشه پرینت گرفتیم و مدیریت نسخه چاپ افست تهیه نکردند.

    1. اگر شرکت شما فیش حقوقی نمی دهد، نامه اشتغال بکار کافیست
      اگر بیمه تامین اجتماعی به نام کارگاه / شرکت برای شما رد می شود پرینت بودن سربرگ اشکالی ندارد اما غیر متعارف است

  89. با سلام
    من سال 92 از دانشگاه تهران فارغ التحصیل شدم و برلی ارشد کشور آلمان می خواستم اقدام کنم.. در حال حاضر 30 سال سن دارم ولی متاسفانه کلا دو سال سابقه بیمه دارم سال های 96 و 97و در حال حاضر جایی مشغول نیستم می خواستم ببینم سابقه بیمه برای همون سال که اقدام می کنیم باید باشه ینی باید حتما مشغول به کار باشیم؟

  90. با سلام و عرض ادب
    من لیسانس برق- الکترونیک عمومی دارم،نیاز به یه گواهی اشتغال به کار دارم،شاغل نیستم،چیکار باید بکنم؟
    اگه شرکت تولیدی پیدا کنم و نامه بگیرم و گواهی با سربرگ باشه،بازم فیش حقوقی و دفترچه بیمه باید به سفارت فرانسه (دوره زبان) ارائه بشه؟
    اگر مدارک تمکن مالی قوی تر ( مثل مانده بیشتر در حساب یا سند ملک ) ارائه بدم ، عدم وجود فیش حقوقی و دفترچه بیمه رو جبران میکنه؟

    1. سلام
      اشتغال بکار بدون بیمه ارزشی نداره،ولی اگر بیمه نداشته باشید و مابقی شرایطتون مناسب باشه ممکنه موفق بشید، اگر برای امرار معاش درآمدهایی مانند اجاره ملک، بورس و … دارید آنرا نیز در مدارک قرار دهید

  91. سلام و خسته نباشید
    من از سال 90 تا 96 در آموزشگاه زبان بعنوان مدرس تدریس میکردم. حقوق ما چون جلسه ای بود بیمه نداشتیم. توجه کنید که حقوق ما در ابتدا بصورت چک هر دوماه و نیم تا سه ماه ( مدت هر ترم تقریبا دوماه و نیم تا سه ماه بود) پرداخت میشد و بهد از اون به حسای واریز مشد. رسید رو امضا میکردیم ولی متاسفانه رسید ها رو نگه نداشتن و ریختن دور.
    و الان برای سابقه کار میتونم ازشون نامه تاییدیه که اونجا مشغول به کار بودم بگیرم آیا همون کفایت میکند؟ از بانک پرینت حساب گرفتم ولی مال همه سالها نیست.

    1. سلام
      معیار قانونی سابقه کار بیمه تامین اجتماعی است، اما در مورد سفارتهای مختلف رویکردهای مختلف وجود دارد، برای مثال اگر قصد دریافت ویزای شنگن دارید بنظر نمی رسد نامه مورد نظر شما کارساز باشد اما اگر قصد درخواست ویزای کانادا دارید این نامه در مدارک شما دیده خواهد شد.

  92. سلام وقتتون بخیر،من در شرکتی مشغول به کار هستم ولی بیمه برام رد نمی کنن،می خواهم برای ویزای توریستی کانادا از شرکت گواهی اشتغال به کار ببرم،اینکه بیمه ندارم مشکلی نداره؟؟؟البته خودم با حقوقم بیمه خویش فرما برای خودم رد میکنم

    1. برای ارائه گواهی اشتغال بکار مشکلی ندارید ولی برای اثبات صحت آن دلایل کافی نخواهید داشت

  93. سلام، خسته نباشید
    همسرم انگلیس هستن و میخوان درخواست ویزا برای من بکنن. چند ماه در یک مغازه کار کردم، بدون بیمه، حالا میخوام گواهی بگیرم، باید چیکار کنم؟ چه مدارکی باید داشته باشم؟

  94. سلام
    ممنون از سایت خوبتون
    من سهام دار و عضو هیئت مدیره یک شرکت هستم
    گواهی اشتغال به کار رو به چه صورت باید تنظیم کنم ؟
    برای سفارت آمریکا به صورت توریستی اقدام می کنم

    1. اگر اسم شما در روزنامه رسمی هست احتیاجی به گواهی اشتغال بکار ندارید

  95. سلام
    آیا برای‌گواهی سابقه کار که باید به سفارت ارائه بشه ،ترجمه گواهی سابقه بیمه تامین اجتماعی کفایت میکنه یا باید از شرکتهایی که کار کردم هم نامه اشتغال به کار بگیرم ؟

    1. گواهی سابقه کار احتیاجی نیست، گواهی اشتغال به کار از شرکت فعلی باید اخذ شود
      ترجمه آخرین لیست بیمه شرکت فعلی نیز برای اثبات صحت گواهی اشتغال بکار لازم است.
      اما در صورتیکه در موارد خاص منهای ویزای توریستی احتیاج به سوابق بیمه ای بود می توانید آنرا از سایت بیمه بگیرید و به مهر کارگزاری مهمور و ترجمه نمایید.

  96. سلام وقت بخیر
    ممنون که وقت میگذارید بابت پاسخ به سوالات
    – من برای نشون دادن منبع گردش پول بجز گواهی اشتغالم که براش سایقه بیمه هم دارم چون مبلغش کمه لازمه مبلغ کمیسیونی که از همین شرکت بایت پروژه ها میگیرم و قرارداد پروژه ای که با یک شرکت بازرگانی دیگه دارم و نیز یک قرارداد فریلنسری که دارم رو هم ارایه کنم تا منبع گردش حسابم مشخص بشه. اما چون فقط بابت حقوق ثابتم بیمه براش رد میشه و مالیات پرداخت میشه دادگستری برای تایید بقیه قراردادهام چون پروژه ای هست به بیمه نداشتن یا عدم پرداخت مالیات ایراد نمیگیره ؟ و آیا اگر کلا کاری به دادگستری نداشته باشم و قراردادهای پروژه ای رو در سربرگ انگلیسی شرکتها بدون تایید دادگستری و وزارت خارجه به سفارت ازائه بدم از من بعنوان منبع پول قبول میکنند؟
    شما در مورد تایپ D هم اطلاع دارید اگر ریجکت بشه دوباره میشه اقدام کرد یا خیر
    سپاسگزارم

    1. بفرمایید برای گرفتم ویزای کدام کشور می خواهید اقدام فرمایید، ضمنا ما فقط در مورد ویزای توریستی اطلاعات داریم، ویزای D از محدوده کاری ما خارج است

  97. سلام من لاتاری برنده شدم برای گواهی اشتغال مشکل دارم /چون من در املاک کار کردم نه استخدامم و نه بیمه رد شده چون روال کار همینهه و اینکه5 ساله در املاک کار میکنم برای گواهی اشتغال چیکار باید بکنم همینکه مدیر املاک تو سربرگ بنویسه که ایشون تو املاک من به مدت 5 سال کار کرده و من ترجمه کنم کقایت میکنه ؟

    1. شما در برابر آفیسر بایست کاملا صادقانه برخورد کنید، نمی توانید مدارک جعلی ارائه کنید چون کل پروسه را به مخاطره می اندازد لذا به آنچه که واقعی است بسنده کنید مانند پیشنهاد خودتان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *