رومینگ بین الملل

رومینگ چیست

رومینگ به معنای استفاده از خدمات تلفن همراه از اپراتور دیگری غیر از اپراتور اصلی مشترک می باشد. شناخته ترین نوع رومینگ، رومینگ بین المللی است.

رومینگ بین المللی

امکان استفاده از تلفن همراه برای ارسال یا دریافت صوت، دیتا وپیامک هنگام مسافرت به خارج از محدوده جغرافیایی تحت پوشش شبکه اپراتور کشور مبدا، با استفاده از شبکه های تلفن همراه کشور مقصد را سرویس رومینگ بین الملل می گویند

در حال حاضراپراتور های همراه اول ، ایرانسل و رایتل هر کدام قوانین مخصوص به خود جهت رومینگ را دارا می باشند و مشترکین هر کدام از این 3 دسته می بایست با تکمیل نمودن اطلاعات خود از طریق وب سایت ها و یا مراجعه حضوری به دفاتر مرکزی آنها ازخدمات رومینگ بهره بگیرند .

 

جهت دریافت اطلاعات در مورد کشور های طرف قرارداد و تعرفه ها و شرایط بهره وری از خدمات رومینگ اپراتور همراه اول لطفا به وب سایت درج شده در قسمت پایین مراجعه نمایید.

   https://www.mci.ir/mci-roaming   

 

جهت دریافت اطلاعات در مورد کشور های طرف قرارداد و تعرفه ها و شرایط بهره وری از خدمات رومینگ اپراتور ایرانسل لطفا به وب سایت درج شده در قسمت پایین مراجعه نمایید.

http://irancell.ir/portal/home/?10184/%D8%B1%D9%88%D9%85%DB%8C%D9%86%DA%AF-

 

جهت دریافت اطلاعات در مورد کشور های طرف قرارداد و تعرفه ها و شرایط بهره وری از خدمات رومینگ اپراتور رایتل لطفا به وب سایت درج شده در قسمت پایین مراجعه نمایید.

http://www.rightel.ir/int-roaming

رومینگ ملی چیست ؟

رومینگ ملی امکان استفاده از خدمات ارتباطی و پوشش شبکه را در داخل کشور مهیا می سازد. به این معنا که اپراتورهای با پوشش سراسری و بیش‌تر را ملزم به سرویس‌دهی به اپراتورهای کوچک‌تر می‌کند. به‌این‌ترتیب همراه اول و ایرانسل ملزم شدند در نقاطی که رایتل پوشش ندارد، مشترکان این اپراتور را بپذیرند و رایتلی‌ها از آنتن شبکه همراه اول و ایرانسل استفاده کنند. طی تماس با  اپراتور ایرانسل و اطلاعات گرداوری شده این خدمت حدودا از فروردین 95 در حال اجرا می باشد و طبق گزارشات و اخبار ذکر شده در سایت های خبری  این مسئله یک بحث کاملاً فنی است که تنها اپراتورها درگیر آن خواهند شد ومشترک تنها از کیفیت آنتن دهی همه اپراتورها برخورد دار خواهد شد .به عبارتی با رومینگ ملی احتمال زنگ نخوردن گوشی و نداشتن آنتن تفریباً به صفر می‌رسد وبالاترین بهره را از خط تلفن همراه می‌توان برد. همچنین ذکر شده این طرح برای مصرف کننده هیچ هزینه‌ای ندارد وتنها کیفیت شامل حال مشترک می‌شود. 

 جهت کسب اطلاعات بیشتر و دریافت اطلاعات دقیق تر باید به دفاتر مرکزی اپراتورها مراجعه نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *