استعلام ممنوع الخروجی افراد حقیقی

استعلام ممنوع الخروجی دارای پرونده در اداره ثبت املاک

سازمان ثبت اسناد و املاک کشور سامانه استعلام وضعیت خروج از کشور افراد را دایر کرده است. این سامانه به آدرس exitban.ssaa.ir در دسترس عموم قرار گرفته است. لازم به ذکر است این سامانه فقط ممنوع الخروجی کسانی را نشان می دهد که در واحد اجراییات ثبت اسناد ممنوع الخروج شده باشند.

در حال حاضر و در حالت کلی هیچ راهی غیر از استعلام حضوری از ادارات گذرنامه و یا پلیس مرزی برای دانستن شرایط خروج کلی اشخاص وجود ندارد؛ زیرا سایت مذکور ممنوع الخروجی افراد بابت احکام قضایی یا مالیاتی را نشان نمی دهد.

افراد ممنوع الخروج چه کسانی هستند؟

  1. اصولا ۵ گروه از مردم هرگز ‌‌‌نمی‌توانند از مرزهای کشور خارج شوند که بدین شرح تقسیم بندی ‌‌می‌شوند:
    • اشخاصی که ‌‌‌نمی‌توانند به طور مستقل پاسپورت دریافت کنند و باید شخص دیگری مانند پدر یا شوهر برای آن‌‌ها پاسپورت اخذ کند.
    • اشخاصی که بنا به دلیل مغایرت سفر خارجی آنان با مصالح جمهوری اسلا‌‌می‌، از سفر آنان به خارج از کشور ممانعت ‌‌می‌شود. به طور معمول مقامات قضایی به این اشخاص در این زمینه یک ابلاغیه کتبی را ارسال ‌‌می‌کنند.
    • اشخاصی که به دلیل سوء شهرت در زمینه کلاهبرداری، سرقت، تکدی گری، ایجاد مزاحمت برای افراد دیگر در خارج از کشور ‌‌‌نمی‌توانند از مرزهای کشور خارج شوند.
    • اشخاصی که توسط رای دادگاه بدهکار شناخته شده یا بخاطر صدور اجراییه در اجرای ثبت اسناد و املاک کشور، از طرف دولت بدهکار شناخته ‌‌می‌شوند.
    • تما‌‌می‌بدهکارانی که از پرداخت مالیات فرار کرده اند.

مرجع قضایی ‌‌می‌تواند براساس میزان اهمیت جرم و بدهی رای به ممنوع الخروج بودن بدهکار بدهد و مانع از آن شود که متهم از کشور خارج شود. این چنین حکمی‌ به مدت ۶ ماه معتبر است.  ولی در صورتی که دادگاه تشخیص دهد ‌‌می‌تواند این حکم را تمدید کرده و از خروج متهم به خارج از کشور جلوگیری کند. زمانی که فرد متهم این ابلاغیه را دریافت کرد ‌‌می‌تواند تا ۲۰ روز نسبت به رای دادگاه اعتراض داده و درخواست کند تا دادگاه در رای خود تجدیدنظر کند.

همچنی اگر قصد سفر زمینی به خارج از کشور را دارید برای اطلاع از نحوه دریافت گواهینامه و پلاک بین المللی اینجا کلیک کنید

۱ دیدگاه برای ”استعلام ممنوع الخروجی افراد حقیقی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *