مسجد سلطان احمد (که در زبان ترکی Siltanahmet Camii نام دارد. مسجدی است که در شهر استانبول واقع شده است . این شهر که در زمان امپراطوری عثمانی طی سالهای 1453 تا 1923 پایتخت این کشور بوده است هم اکنون بزرگترین شهر ترکیه است . این مسجد یکی از زیباترین شاهکارهای معماری اسلامی است. این مسجد به علت وجود کاشی های آبی رنگ در طراحی داخلی به مسجد آبی شهرت دارد.تاریخچه :

این مسجد طی سالهای 1609 تا 1619 به دستور سلطان احمد اول بنا شد و به همین دلیل پس از مرگ وی مسجد را مسجد سلطان احمد نامیدند. وی در همین مسجد دفن شده است . این مسجد در قدیمی ترین بخش استانبول واقع شده که این منطقه در قبل از سالهای 1453 (میلادی) مرکز قسطنطنیه پایتخت امپراتوری بیزانس ، محسوب می شده است . این مسجد در نزدیکی هیپودروم قسطنطنیه واقع شده است و تا کلیسای بزرگ مسیحیان با نام ابا صوفیا فاصله اندکی دارد.

این مسجد در چند قدمی سرای توپکاپی قرار دارد، کاخی که محل اقامت پادشاهان عثمانی تا سال 1835 بود و فقط تا ساحل بسفر چند دقیقه ای فاصله دارد. اگر از دریا به مسجد نگاه کنید ، قبه ها و مناره های مسجد در بخش قدیمی شهر برجسته هستند و هدف سازندگان هم ایجاد چنین چشم انداز زیبایی بوده است.

این مسجد به عمد در مقابل عمارت ایا صوفیا ساخته شده تا نشان دهد که معماران عثمانی و مسلمان می توانند رقبای سرسختی برای اجداد مسیحی خود باشند . با این وجود ، معمار نتوانسته قبه هایی بزرگتر از قبه عمارت ایا صوفیا بسازد و به همین دلیل تلاش کرده با تنظیم دقیق موقعیت قبه ها ، شبه قبه ها و مناره ها جلوه ای زیبا را پدید آورد.

فیلتر دسته:

فیلتر درجه هتل:

فیلتر وضعیت تور:

فیلتر پیشنهادهای ویژه:

فیلتر دسته: