چگونه بار خود را فریت نماییم

چگونه بار خود را فریت نماییم

چگونه بار خود را فریت نماییم

<<توجه: آژانس هواپیمایی امیر خدمات فریت بار را انجام نمی دهد و این مطلب صرفا جهت اطلاع رسانی است>>

به عزیزانی که قصد سفر دارند توصیه میشود پس از تهیه بلیط از شرکتهای خدمات مسافرتی اطلاعاتی در خصوص مقدار مازاد بار که در شرکتهای هواپیمایی مختلف متفاوت است ، از این شرکتها دریافت نمایند،اگر این مقدار از حد مجاز بگذرد مبلغی به عنوان اضافه بار  پرداخت میگردد در صورتی که این مبلغ بسیار زیاد می باشد . به همین منظور تسهیلاتی فراهم شده است تا بارهای زیاد همراه مسافر از طریق فریت ارسال گردد که مبلغ آن به مراتب پائین تر از قیمت اضافه بار پرداختی است. لازم به ذکر است، این تسهیلات فقط به مسافرانی داده می شود که دارای بلیط و پاسپورت بوده و شخصاً به دایره فریت فرودگاه مراجعه نمایند .با مطالعه صفحه چگونه بار خود را فریت نماییم می توانید اطلاعات خود را در این زمینه بالا ببرید.

انجام مراحل فریت بار به شرح ذیل می باشد :

1-  مراجعه به دایره فریت در فرودگاه بین المللی امام خمینی (ره) چند روز قبل از تاریخ حرکت خود و گرفتن اجازه ورود بار به محوطه از مسئول فریت .

2-    بردن بار به دایره ارزیابی گمرک و انجام تشریفات گمرکی.

3-    گرفتن پته سبز گمرکی و مراجعه به دفاتر شرکتهای حمل و نقل بار هوایی در بیرون از فریت جهت گرفتن بارنامه و تگ بار.

4-    مراجعه به دایره فریت جهت چسباندن تگ بار برروی کالا و اتمام کار.

مسافرین محترم می بایست به چند نکته مهم ذیل توجه داشته باشند :

1-  مسافری که شرکت هواپیمایی خاصی را برای مسافرت خود انتخاب می کند لزوماً نباید با همان شرکت هواپیمایی بار خود را فریت نماید و حق انتخاب با خود مسافر می باشد.

2-  از دادن پته سبز گمرکی به افراد غیر مسئول برای زدن بارنامه جداٌ خودداردی نمائید و حتماً شرکتهایی را که دارای مجوز می باشند و مکان آنها در فرودگاه مشخص شده است را برای این کار انتخاب کنید که در انتهای مطالب لیست این شرکتها آورده می شود .

3-  گمرک جمهوری اسلامی ایران هزینه ای برای انجام تشریفات گمرکی دریافت نمی کند و فقط برای صدور پته کالای فریتی مبلغ هزارتومان دریافت می نماید . هزینه اصلی فریت بابت بارنامه می باشد که می بایست با شرکت حملی که این کار را انجام می دهد تسویه نمود.

4-  شرکتهای هواپیمایی برای کسب سود بیشتر بارنامه های خود را به آژانس های حمل و نقل بارهوایی می دهند تا برای آنها بازاریابی کنند . تفاوت قیمت در مسیری مشخص به دلیل رقابت آژانسها با یکدیگر می باشد به همین دلیل شخص مسافر قبل از بارنامه زدن می بایست قیمت را از آژانس های مختلف در مسیرهای مختلف استعلام و سپس نسبت به بارنامه زدن اقدام نماید .

5-    از آوردن کالاهایی که ارسال آنها ممنوع می باشد خودداری نمائید تا در سالن فریت دچار مشکل نگردید .

 برخی از کالاهای ممنوع الصدور به شرح ذیل می باشد :

خروج اشیاء عتیقه ، آثار هنری اصیل ، کتابهای خطی و چاپ سنگی ، قطعات خوشنویسی شده، اوراق مینیاتور و مصنوعات طلا و نقره، سنگهای قیمتی، ارز، ریال ایران، تابلوهای نقاشی اصل، قالی و قالیچه دستبافت عتیقه و هر نوع اشیای تاریخی و میراث فرهنگی ممنوع است. خروج اسلحه و مهمات و تجهیزات نظامی از کشور ممنوع است .

خروج هر نوع فیلم ، نوار ، سی دی و تابلوهای نقاشی فقط با مجوز وزارت ارشاد ارسال می گردد .

ارسال برخی از وسایل هم به دلیل اینکه برای ایمنی هواپیما خطر ایجاد می کند ممنوع می باشد ، از قبیل: عطر ، ادکلن ، اسپری ، شامپو ، نرم کننده ها ، مواد آرایشی ، الکل ، شربت ، آبلیمو ، سرکه ، ترشیجات .

تفاوت بین کارگو و فریت

به محموله هایی که ماهیت تجاری دارند در اصطلاح کارگو می نامند، به عنوان مثال برخی از تجار بین المللی برای ارسال کالاهای خود یا کالاهای خریداری شده از همین سیستم استفاده مینمایند.

ضمنا می توانید اطلاعات شرکتهای فریت بار در فرودگاه امام خمینی را از اینجا پیدا کنید

 

۱ دیدگاه برای ”چگونه بار خود را فریت نماییم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *